Nica avonturen - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Marja - WaarBenJij.nu Nica avonturen - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Marja - WaarBenJij.nu

Nica avonturen

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

05 Februari 2014 | Nicaragua, San Juan del Sur

De 2de poging om de gevaarlijkste stad in de wereld te verlaten is geslaagd. We waren netjes op tijd, hadden tickets en konden gewoon de bus naar Nigeragua instappen.
Na een prima ritje en een grens overgang kwamen we in de middag in het plaatsje Leon aan. Vanuit Leon kon je o.a. uitstapjes maken naar, waar Nigeragua bekent om staat, vulkanen. We hebben besloten om een avond tocht te maken naar de Telica vulkaan. Het is even doorzetten om die vulkaan op te klimmen, maar echt zeker de moeite waard!! We hebben een mooie zonsondergang, sterrenhemel, jupiter en de melkweg gezien :D Maar laten we vooral niet vergeten dat we boven een gat met lava van 400graden celcius hebben gehangen!!!!! Zo indrukwekkend en bizar dat je het van zo dichtbij mag bewonderen! Helemaal voldaan gingen we die avond naar bed!
De volgende ochtend stond voor mij (Marja) de volgende vulkaan en het daarbij behorende avontuur te wachten. Voor het eerst in onze beide reizen besloot Maartje niet mee te gaan en hebben we doei tegen elkaar gezegd ;) Ik had namelijk in mijn hoofd gehaald dat ik met een houten plank van een vulkaan wilde sjeesen en dat zag Maartje niet echt zitten. De tocht begon beneden aan de vulkaan en hupsakee ruszak met pak erin, houten plank onder de armen en naar boven klimmen. Nou neem maar van mij aan dat, dat best zwaar is en als je eenmaal boven bent alles eruit ziet als een afgrond! Maar ik beet de spits af, ging het randje over en een minuutje later kwam ik beneden aan.... Helemaal zwart van het as, stenen in het haar en in mijn mond aan :D

Na Leon en de vulkaan avonturen zijn we een shuttle busje ingestapt met als eind bestemming het plaatsje Granada. Het gezelschap in het busje was weer uiterst interessant. Zo hebben we van een surfdude uit Australië geleerd dat wij Nederlanders ervoor hebben gezorgd dat een wortel oranje is en hebben wij hem geleerd dat de zin; 'jij hebt een hele mooie fiets' echt een top openingszin is. ;)

In Granada hebben we o.a. in een kratermeer gezwommen en een vulkaan beklommen. Dit keer een slapende met een cloud forest. Heel educatief en actief bezig geweest, kennis opgedaan over planten, dieren, koffiebonen en in een charmant tuigje en mooi willempie-helpje op de vreemste manier over een kabel door het bos heen geslingerd!!!!

Voor deze reis stonden na Granada nog 2 vulkanen op de planning om te bezoeken. Deze staan op het eiland Ometepe en we besloten deze vanaf de grond te bewonderen. Dus gezorgd dat we via het hostel mee konden met een tour en gids. Komt er s'ochtends een busje voor rijden, blijken wij de enige te zijn en de chaufeur/gids alleen Spaans te spreken. Nou hij heeft ons heel veel uitgelegd en we hebben geknikt en aha...ooow gezegd, maar uiteindelijk hebben we alleen begrepen, dat wat wij in Nederland kennen als bananen hier plantanas heten (er zit een verschil in) en iets over petrogliefen, apen en strijders. Maar het was een gezellige dag met o.a. weer mooie uitzichten op een inmense vulkaan en een duik in een natuurlijk zwembad midden in de bossen.
De dag sloten we af met een bedankt drankje voor onze prive chauffeur/gids Eric..... voor het ontzettend hard zijn best doen om ons wijzer te maken.

Na het beklimmen van vulkanen was het weer eens tijd voor een strandpauze.... en de geschikte plek hier in Nigeragua daarvoor is San Jose Del Sur. Een plaats met strand, zon, strandtentjes, surflessen, zee en palmbomen. Hier zijn we nog steeds, het bevalt ons nog iets te veel om het te verlaten. ;) We hebben er zelf even aan gedacht een aantal surflessen te nemen, maar aangezien Maartje binnen een afstand van 15meter 3 keer onderuit gaat en ik midden op straat ook op mijn plaat ben gegaan, hebben we ons gerealiseerd dat we motorisch niet geschikt zijn om te surfen en het dus laten voor wat het is ;)

Ons plan voor nu is om nog een aantal dagen gewoon te relaxen en het einde van de week toch maar eens naar Costa Rica te vertrekken.

Tot volgende keer vanuit Costa Rica :D

(Foto's komen binnenkort)

• 06 Februari 2014 - 08:35

Sanne:

Leuk om je verhalen te lezen Mar. Stimuleert echt om zelf mijn eigen waarbenjij te blijven schrijven, omdat ik de jouwe zo leuk vind! Heerlijk om lekker op t strand tr kunnen liggen en niet te worden gebeten door sandflys (soort muggen). Wij worden daar namelijk helemeaal gek van en het lijkt net of we waterpokken op onze benen hebben hahha. Geniet ervan!