GELUKKIG NIEUW JAAR - Reisverslag uit Guanacaste, Costa Rica van Marja - WaarBenJij.nu GELUKKIG NIEUW JAAR - Reisverslag uit Guanacaste, Costa Rica van Marja - WaarBenJij.nu

GELUKKIG NIEUW JAAR

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

31 December 2015 | Costa Rica, Guanacaste

Een gelukkig nieuw jaar allemaal vanuit het mooie Costa Rica!!

Inmiddels zijn we 31 dagen ontzettend aan het relaxen in de zon, met de theorie niets moet alles mag!
De eerste week zijn we in Panama geweest en hebben we het wereldberoemde Panama kanaal, de oude stad van Panama stad en de caribische eilanden Bocas del toro bezocht.
De dag na aankomst 2 december, zijn we als 2 echte toeristen op pad gegaan naar het oude gedeelte van Panama stad. Slippers aan, rugzakje mee en niet al te best ingesmeerd met zonnebrand creme. In totaal hebben we z'n 12 km afgelegd langs de kust en door de straatjes en dat in de volle zon op slippers. Jullie voelen hem misschien al aankomen, ik (marja) was natuurlijk flink verbrand en we werden de volgende ochtend met spierpijn wakker.
Naast de oude stad zijn we natuurlijk ook eindelijk naar de must see van Panama gegaan 'Het kanaal'.

Na de stad waren we toe aan eilanden met palmbomen en zon. Dus op naar de tropische eilanden Bocas del toro, helaas met veel tropische regens ;) ...toen wij er waren. We zaten daar wel prachtig in ons eigen appartementje incl. veranda met hangmatten.
Op een dag die droog startte met de zon duidelijk aanwezig besloten we een boottocht te maken. Vanaf het moment dat we vertrokken vanaf de kade vielen de eerste druppels uit de lucht en een kwartier later zaten we midden in een wolkbreuk. En we zaten niet op een jacht maar op een vissersbootje waar we op een gegeven moment het water uit moesten scheppen met een emmertje en een spons om niet te zinken ;)

Na de in het water gevallen boottocht hebben we besloten Panama te verlaten en naar Costa Rica te gaan.
Tijdens onze reis naar Costa Rica dachten we al af te worden gezet door een taxi in Panama maar de taxi chauffeur in Costa Rica spant de kroon. Die had een trucje met zijn meter uitgevoerd! Denk dat we hem zo'n 25 dollar te veel hebben moeten betalen. Aaaarg we wensen hem nog steeds 4 lekke banden toe.

Uiteindelijk na een overnachting in San José, een taxi rit volgens correcte prijs en een mooi bus/bootrit zijn we terecht gekomen in het hippie ini mini dorpje Montezuma. We verbleven daar in een mooi maar anders dan anders hostel. We hadden een prachtig uitzicht, kleine kinderen als mede hostel bewoners (dus ook liedjes van calimero die voorbij kwamen en kinderen die het grappig vonden om op onze deur te kloppen en weg te rennen als we dan open deden). Helaas was dit mooie en anders dan anders hostel te bereiken door een helse heuvel en trappen te beklimmen.
We hebben in Montezuma het strand verkend en watervallen gezien. En iets wat langer gebleven dan verwacht.

Na 11 dagen Montezuma was het tijd om weer te verhuizen naar een andere plaats. Na een super goed verlopen tocht met aansluitende bussen kwamen we aan in Tamarindo, het dorp waar we vorig jaar Spaanse lessen volgden.
Het was een soort van thuis komen we werden door velen nog herkend ;) tsja het is ook moeilijk ons te vergeten.
Zeg nou zelf :p

Het was inmiddels kerst. Deze dagen en de dagen eromheen hebben we gespendeerd zoals jullie in Nederland, veel eten veel drinken, maar dan in een temperatuur van +- 35 graden onder een palm boom.

We zitten nu in onze laatste uurtjes van het jaar 2015 en gaan natuurlijk feestend het jaar 2016 in. Hopelijk zorgen de vodka pinas/naranjas, biertjes en wijntjes niet weer voor valpartijen na een aantal salsa moves. ;)

Wat we na Tamarindo gaan doen in nog de vraag maar zullen jullie updaten in het volgende verhaal.

Nogmaals een gelukkig nieuwjaar!!!!!!

• 02 Januari 2016 - 11:46

Miriam Welberg:

Hé Marja,

Toch nog wel eenreisverslag, leuk! Nogmaals veel plezier samen!