Pura Vida - Reisverslag uit Guanacaste, Costa Rica van Marja - WaarBenJij.nu Pura Vida - Reisverslag uit Guanacaste, Costa Rica van Marja - WaarBenJij.nu

Pura Vida

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

20 December 2014 | Costa Rica, Guanacaste

Buenos dias Amigas y Amigos!

Hier het eerste bericht uit op dit moment Latijns Amerika, het land Costa Rica!
Nu ruim een maand na aankomst zijn we weer gewend aan het backpack leventje...

Betreft reizen hebben we het heel rustig gehad afgelopen maand. De maand in Costa Rica draaide voornamelijk om de Spaanse lessen. Maandag t/m vrijdag liepen we braaf met een rugtasje, om 7.30uur naar school (aan het strand) toe en hadden we savonds na school huiswerk te maken.
Naast de Spaanse lessen hebben we genoten van de weekenden op het strand, gewoon lekker in een hangmat of savonds in de bar. Vooral relaxen, mooie zonsondergangen en een Costaricaans biertje!! Dat biertje hoefden we op een gegeven moment niet meer te bestellen, als ze ons aan zagen komen stonden de biertjes al op ons te wachten ;) Porque no en Pura Vida was ons motto in Costa Rica!!

Daarnaast zijn we beide ziek geweest van een uiterst vervelende mug. Beide liepen we rond met rode uitslag, rugpijn, koppijn en een beetje koorts. Maar de Spaanse lessen gingen door, we hebben hier geen mama of papa die even een briefje kan schrijven ;)
Maar goed nu alweer een tijd beide weer helemaal gezond! En klaar voor het volgende avontuur. We vertrekken vandaag 20dec om 23.55uur vanuit San Jose met de bus en gaan een busrit van ongeveer 16uur tegemoet. Volgende stop is een kort bezoek aan Panama City en vervolgens gaan we tijdens de kerst, 5 dagen de zee op en steken we over naar Colombia!

Adios Costa Rica en ons woonplaatsje voor een maand, Tamarindo. Ons woonplaatsje met een gezellig hostel, heel veel Amerikanen, drug dealers op het strand die de Amerikanen wel interessant vonden, jaarlijks feest met als doel dat je ff laat zien hoe sterk en loco je bent... door het tegen een wilde stier op te nemen, een buschauffeur die ff ongevraagd bustickets voor ons koopt (waar we geen gebruik van maken), gewoon in het wild waterschildpadden uit de zee zien komen en voor je neus een nest gaat graven om vervolgens te baren, super leuke leraren die hun best hebben gedaan ons de Spaanse taal te leren en zo kunnen we nog wel even doorgaan.....

Wij wensen iedereen alvast een Feliz Navidad toe, aangezien we aankomende week aan het zeilen zijn en waarschijnlijk geen internet verbinding hebben!!

Ciao Ciao!!

• 20 December 2014 - 21:03

Esther:

te gek meiden! T klinkt geweldig!! Kunnen jullie je na deze maand Spaanse lessen nu een beetje verstaanbaar maken tijdens het vervolg van de reis? Een hele goede bistro's gewenst geniet van het zeilen enne meer verhaaltjes plaatsen mag zo genieten wij in het koude natte vieze ellendige Holland ook een beetje mee