Brasil la la la la - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marja - WaarBenJij.nu Brasil la la la la - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marja - WaarBenJij.nu

Door: Marja Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

13 Februari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Zoals vorige keer geschreven zijn we de laatste week Argentinie in Tilcara, Salta en Puerto de Iguazu geweest.

Laten we beginnen met Tilcara.... De rit naar Tilcara was al mooi en de omgeving van het dorp ook. Het bevindt zich aan de zevenkleuren berg! Deze berg is vanuit Tilcara te bewandelen, of ja zeg maar beklimmen. Wij dachten een leuke wandeling met mooie uitzichten. De mooie uitzichten waren er, maar de wandeling was meer een klim
Ondanks dat we meerdere keren eerder deze reis hadden gezegd dat we niet meer zulke routes zouden lopen, hebben we (als echte backpackers ) toch doorgezet en genoten van de vele cactussen en dat mooie uitzicht.. Op de weg terug naar beneden kwamen we veel mensen tegen met de vraag 'hoe lang nog?' We hebben ons dus niet aangesteld!!

Die middag zijn we uit Tilcara vertrokken en naar Salta gegaan. In Salta hebben we niet zo heel veel spannends gedaan. We zijn daar wederom een berg opgegaan, maar dit keer met een gondel. Zoveel relaxter
In Salta waren weer aparte kamergenoten... een soort van typisch Amerikaanse Barbie en Ken. Backpackers met o.a. gewichtjes, springtouwen, ochtend gymnastiekrituelen, big drama's en een bijna niet te overtreffen arrogantie over zich heen! Maar goed zorgt altijd wel voor lachwekkende momenten.

Vanuit Salta zijn we weer een Lange busreis aangegaan (24uur). Pfff wat een end en helemaal als de airco het op een gegeven moment niet meer doet! Maar goed we wisten waar we naar toe gingen en het was zeker deze zware en barre tocht waard

Na 24uur waren we dus aangekomen in Foz de Iguazu waar zich de Argentijnse kant van de Iguazu-watervallen bevinden. De breedste watervallen van de wereld!
Helemaal enthousiast maar wel uitgeput en bezweet, lopen we vanuit het busstation naar het hostel. Mensen die mij (marja) kennen weten wel dat ik niet altijd de handigste ben en dit keer dus ook niet! Ik verzwikte me en ging met een zware tas en al vol op mijn plaat. Lachwekkend Funiest Homevideo moment waarschijnlijk. Ik loop nu volgens Maartje met twee van die kinderknieen rond je weet wel giga blauwe plek en schaafwond!

Waarschijnlijk hebben jullie de foto's van de watervallen al gezien op Facebook. In het echt zijn ze nog mooier en indrukwekkender. We hebben de Argentijnse kant in twee dagen verdeeld en gezien. Eerste dag het bovenste gedeelte en tweede dag het onderste gedeelte waar we de waterval ook in zijn gevaren. Dat was echt de leukste wateratractie in ons leven waarin we hebben gezeten

10 februari was het vaarwel aan Argentinië en het hallo aan Brazilië en Sandra.
Binnen een uur waren we de grens over en konden we ons allerbeste Spaans niet meer gebruiken. Aangezien ze in Brazilië Portugees spreken.

Het is een leuk weerzien van Sandra die ons ook een beetje up to date brengt met nieuws wat er zich in Nederland afspeeld. Bijvoorbeeld dat in GTST Edwin is dood gegaan Ricky het kind wil houden en Lucas aan de drank en pillen zit.... 'Wat een toestand'
Naast deze belangrijke praat zijn we natuurlijk ook de Braziliaanse kant van de Iguazu watervallen gaan bezichtigen. Wederom net zo mooi en indrukwekkend maar dan bekeken vanuit een andere kant!

De dag na het bezoek aan de waterval hebben we na het uitchecken lui bij het hostel aan het zwembad, achter de computer gezeten en genoten van een Israëlisch probleem Een groep Israëlieten die heisa maakten over het niet verkrijgen van gratis vervoer naar de grens vanuit het hostel! Lachwekkend hoe een gozer zichzelf zo voor paal kan zetten!!

Op moment zitten we in de bus (maandag 13 feb. 4:45 am, maar ik kan niet slapen dus goed moment voor verhaaltje) naar Florianopolis. Een eiland van Brazilië waar we heerlijk gaan relaxen en misschien eindelijk eens bruin gaan worden

Na Florianopolis gaan we naar Sao Paolo voor 1 nacht waar we de eerste dag het Braziliaanse carnaval gaan mee maken en de rest van de carnaval zullen we in Paraty zijn. Hier vieren ze net zo hard carnaval, maar dan goedkoper er veiliger.
Vanuit Paraty gaan we een drietal dagen naar Iila grande weer een eiland om niets te doen te relaxen en met mooie stranden! Heerlijk
En de laatste stop zal Rio de Janairo zijn, waarvan we ook weer zullen vertrekken naar het ijskoude Nederland. Maar goed dat duurt nog even....

Tot zover de update,

P.s. voor degene die carnaval vieren alvast veel plezier! Niet te zat en en gooi die polonaise er maar in

• 15 Februari 2012 - 21:00

Marielle:

Leuk verhaaltje weer! En zeker mooie foto's, heb ze natuurlijk allang gezien op fb. Geniet van het carneval in Brasil, trek je ook zo'n mooi alles verhullend pekske aan? ;) Hier regen, sneeuw en ijs is inmiddels verdwenen, en an die Arbeit!
    Tot over twee weken alweer!

LIefs, mariel