The End - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Marja - WaarBenJij.nu The End - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Marja - WaarBenJij.nu

The End

Door: Marja Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

28 Februari 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Al een tijdje hebben jullie niets van ons gehoord. De tijd die we in Brazilië hebben doorgebracht bestond vooral uit boottochtjes, boekjes lezen, hier en daar genoten van het op het strand liggen , verjaardagen gevierd en Braziliaans carnaval meegemaakt!

Na de watervallen zijn we afgereisd naar Florinapolis. Een waar surfersparadijs met mooie stranden! Natuurlijk moet je wel het weer mee hebben, tja dat hadden wij dus niet echt 1 dag hebben we doorgebracht in het hostel, waar in onze kamer van 15km2 4 stapelbedden met 3 verdiepingen en 12 rugzakken stonden De tweede dag (uit-check dag) scheen de zon en ik was ook jarig! Woehoe even naar het strand en een duik in de nogal hoog-golvende zee! Met moeite kwamen we de zee in, maar we zijn door die branding heen gekomen zonder dat het bikinibroekje tot de enkels was afgezakt en we topless over het strand moesten lopen
Na dit strand avontuur en een ijsje als verjaardagsgebakje gingen we weer terug naar het hostel om ons om te kleden en de bus richting Sao Paolo te nemen.

Sao Paolo is echt een giga stad met ongeveer 20 miljoen inwoners!! Naast het vieren van Maartjes verjaardag met een etentje en een drankje (is namelijk de 17de 25 geworden) hebben we niet veel gedaan in Sao Paolo. Het gezelschap van die avond was weer eens divers en apart, wat voor veel komische situaties heeft gezorgd!! Een Sao Paulo'er die zich zelf tot advocaat had vernoemd, drie potjes die bij ons in de kamer lagen een grote Negro Amerikaan en nog meer Nederlanders... Die avond hebben we ook de goorste caparinihas (soort drankjes) gehad (foto's komen nog)!! De 17de zelf was de uitcheck dag in Sao Paolo, heerlijke gebakjes gegeten en vertrokken naar volgende bestemming Paraty waar we de carnaval hebben meegemaakt.

Wij waren met de carnaval in Brazilië!! Woehoe daar staat Brazilië ook bekend om. Maar goed het is giga duur, dus dachten we, we gaan niet naar Rio maar naar Paraty. Veel Brazilianen vertelde ons dat daar nog het echte carnaval is. Naast het echte carnaval was er ook een modderfestijn. Dat konden we toch niet missen! Heel komisch en leuk te zien hoe ze carnaval in Brazilië vieren!! Maar goed helaas waren er tegen onze verwachting geen veren en parades. Door even na te vragen waar we de veren toch nog kunnen vinden kwamen we er achter dat we in Rio zijn met de laatste parade De dagen in Paraty hebben we genoten van het strand en een boottocht.

Deze bootocht was alvast een opwarmertje voor onze volgende bestemming het eiland Ilha Grande! Heerlijke stranden en volop zon, waar we een beetje aan onze kleur hebben kunnen werken!

Na Ilha Grande zijn we weer naar het vaste land gevaren en onze laatste afstandbus naar Rio de Janairo genomen. Hier hebben we dezelfde avond dus die laatste winnaars parade kunnen meemaken!! Naast het ticket naar zuid-Amerika onze duurste investering!.... dus heeft Maartje mij en ik Maartje het ticket nog als verjaardagscadeau gegeven (klinkt leuk toch) en was zeker de investering waard!!!! We gingen om 20:00 uur weg en kwamen om 7.30 terug!!! Natuurlijk hebben we het bekende strand Copacabana bezocht. Waar we een beetje asociaal gedrag hebben vertoont. Oeps...... we zijn weg gelopen zonder voor onze parasol te betalen. Maar goed wij zijn zoveel meer afgezet dan die 5 real die we vergeten zijn te betalen!
De laatste dag (vandaag) van onze reis zijn we naar het gigantische Christus beeld gegaan. 1 van de 7 wereldwonderen uit de moderne tijd. Gigantisch groot en gewild bij de toerist!

Na drie maanden is het Maartje en Marja avontuur in zuid-Amerika tot een eind gekomen. Met wijzigingen in routes en door het maken van keuzes hebben wij een supergeile (zoals onze Duitse jeep genoten zouden zeggen) tijd gehad

In drie maanden hebben wij 5 landen bezocht door ongeveer 16413 Km af te leggen met bussen, 1 jeep, een aantal bootjes en 1 vliegtuig. We hebben gebruik gamaakt van 30 hostels. Eentje waar je elke dag met een gratis wijntje werd verwend en eentje waar het echt 24-uur in de wind stonk
Heel veel verschillende dingen gezien, gedaan en meegemaakt. Pinguïns, het zuidelijkste stadje op aarde, een walvis, sneeuw, gletsjers, zoutvlaktes, woestijnen, vulkanen, hoge en kleurige bergen, inca vondsten, giga watervallen van voor-rechts-links en onder gezien, een fietsende wijntour, vele kleuren lagunes, gijsers, Rio Carnaval met damens gekleed in een paar veren, wereldwonderen, Copacabana en een dolle oud en nieuw in Buenos Aires

We hebben geprobeerd jullie up to date te houden en onze belevingen en foto's met jullie te delen. Bedankt voor de vind-ik-leukjes op Facebook en de berichtjes onderaan de verhaaltjes.
Hopelijk was het leuk om te lezen en hebben we jullie een beetje meegenomen op onze reis.

tot snel ziens, bels en of Facebooks.

Liefs xx

Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 28 Februari 2012 - 21:29

Henriëtte:

Lieve meiden, bedankt voor alle leuke reisverslagen. Het was ontzettend leuk om een beetje met jullie mee te reizen. Nu nog een hele goede terugreis en tot morgen. Liefs Henriëtte/ mam.

• 28 Februari 2012 - 22:14

Mam:

Wat weer een geweldig leuk verhaal, je zou wel journaliste kunnen worden. Jullie avontuur is ten einde, ik heb genoten van de foto's maar ben blij je morgen weer in het echt te zien. Een goede vlucht meiden en tot morgen. Dikke knuf, mam

• 28 Februari 2012 - 22:17

Maud:

Lieve dames! GEWELDIG!!! Ik wens jullie een hele goede reis morgen, doe voorzichtig en geniet van jullie laatste uurtjes aan de andere kant van de wereld, morgen wacht jullie ons koude kikkerlandje weer! Tot heeeeel snel!
    (K)

• 29 Februari 2012 - 11:43

Mariel:

Supervet verhaal weer! Ik hoop dat de vlcuht goed gaat/ is gegaan. En alvast welkom terug thuis in Nederland! Tot snel :)