Yassas vanuit Samos - Reisverslag uit Sámos, Griekenland van Marja - WaarBenJij.nu Yassas vanuit Samos - Reisverslag uit Sámos, Griekenland van Marja - WaarBenJij.nu

Yassas vanuit Samos

Door: Marja Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

19 April 2011 | Griekenland, Sámos

Hier ben ik dan :D mijn eerste update vanuit Samos.

Laat ik beginnen bij de dag van vertrek, vrijdag 8 april.
De dag was aangebroken dat ik weer vertrok, nu naar Griekenland tot eind oktober. De vlucht was eerst richting Athene en de dag daarop naar Samos. Naar Athene ging vlekkeloos, maar toen…… We moesten een taxi hebben
naar het hotel en helaas zijn we bij de verkeerde chauffeur ingestapt. Hij dacht ons plezier te doen om een tour door het Griekse landschap te geven, 1,5uur duurde en €82.80 koste!

De volgende dag fris en fruitig weer op pad. Alles ging voorspoedig, mooi weer, €30 taxikosten en maar een half uur reizen, maar toen….. De tassen ware nog al zwaar, dus dacht ik ga een karretje halen. Tegenwoordig moet je voor bijna alles betalen en ook voor z’n karretje. Ikke kijken in mijn portemonnee, geen kleingeld. Zie ik in de karretjes-automaat dat je ook kunt betalen per pas. Dus voordat ik even verder keek stak ik mijn pinpas er al in. Toen keek ik er nog eens goed naar, bleek er helemaal geen toetsenbordje te zijn waar je, je pincode kunt intoetsen!! Een gleuf voor creditcards dus. Zo niet slim ;) In ieder geval sta ik daar…… wat een toestand. Ik denk misschien lukt het met een pincet om mijn pas eruit te trekken, dus heel mijn tas opengetrokken en op pincet zoektocht gegaan. Eindelijk gevonden maar helaas de pincet bood geen oplossing. Gelukkig was een medewerker op het vliegveld zo vriendelijk om mij te helpen en heeft mijn pas gered.
Dus helemaal compleet en klaar het vliegtuig in te stappen. Of zeg maar vliegtuigje. Of nog beter gezegd een propeller vliegtuigje waar mijn handbagage in het ruim moest (te groot voor in de kastjes) en twee stoelen naar elkaar stonden in plaats van drie. Hilarisch gewoon, ik heb spijt dat ik geen foto heb gemaakt!

Maar goed het propeller vliegtuigje heeft ons veilig naar Samos gevlogen!! Hier werden we ontvangen door Grieken waar we mee samenwerken en hebben we ieders ons autotje gekregen. Ik ben nu dus tijdelijk in het bezit van een ware CHEVROLET Matiz. Smurf blauw en met veel pit!
De eerste week was het ontmoeten van veel mensen, zooi van vorig zomerseizoen opruimen (nog steeds niet helemaal klaar) en nieuwe dingen maken voor dit zomerseizoen. Met andere woorden heb ik het redelijk druk!!
Vorige week is het eerste grote vliegtuig op Samos geland met de eerste Nederlandse toeristen. Zij hebben ook de primeur van mijn eerste transferpraatje en welkomsinformatie mee kunnen maken! Spannend en niet zo gemakkelijk als je, je nog niet voor de volle 100% hebt kunnen voorbereiden.
Tussen de reisleiding werkzaamheden door zijn we ook verhuist van accommodatie. We hebben nou ieders een eigen appartement gekregen, met kamer, badkamer en keuken, helemaal prima!! Maar goed bij verhuizen hoort ook tillen van dozen of in mijn geval tassen. Nu zijn er nog al wat op en afstapjes… Voel je hem al aankomen…… Lang uit op de vloer en allerlei spullen over de stoep, weer z’n moment voor funiest homevideo’s!! Mijn knieën zitten weer vol met pleisters ;)
Aankomende vrijdag vertrekken de eerste Hollanders alweer naar huis maar dezelfde dag komt alweer een nieuwe lichting. Nog een hoop te doen!

Ik heb thuis een aantal mensen beloofd meer dan 1 berichtje te posten deze keer. Dus niet net zoals in Saalbach maar 1. Dus tot mijn tweede update.

Liefs xxxxx Marja

  • 19 April 2011 - 16:40

    Maud Berendsen:

    En jawel! ik ben de eerste!!! Goed om te horen dat je goed bent aangekomen, ondanks alle spannende belevenissen. Bahbahbah, niet te vertrouwen die turken, uuuuhhhh grieken! haha! snel skype?

  • 19 April 2011 - 17:02

    Paul:

    Hey!!! Marja!!!
    Hahah wat een verhaal, echt leuk en typisch zoals ik je ken:-)
    Maar je hebt het dus helemaal naar je zin? toppie.
    Ik ook hier, hemelsbreed zitten we best dichtbij elkaar dus ook nu allebei regenachtig weer ... maarja is goed voor de tuin
    Tot hoors!!!
    xxx

  • 19 April 2011 - 17:02

    Paul:

    Sorry ...
    Love you kusje haai

  • 19 April 2011 - 17:25

    Mariel:

    Goed te horen dat je goed bent aangekomen en druk bezig bent, dat was in saalbach wel anders toch ;)
    Ik ben benieuwd naar je tweede update, als die komt, haha :P Skypen is ook altijd een optie!

    Liefs, mariel

  • 19 April 2011 - 17:25

    Karin:

    Hey schatje, leuk om je bericht te lezen. Een aantal dingen had je niet verteld door de telefoon..pinpas, knieën! Hoop dat je snel internet hebt, kunnen we skypen. DIkke knuf van mij, Mam XXX

  • 19 April 2011 - 18:08

    Boukje:

    Ha die Marja,

    Wat een avontuur, alleen al met de reis en het opstarten ;P
    Echt super dat je dit nu doet, helemaal wat je wil of niet?
    Ik wacht vol spanning naar je volgende update... Mailen, skypen kan allemaal of course. Heel veel succes en plezier.

    Groetjes Boukje


  • 21 April 2011 - 17:37

    Nicole:

    Hii Boukje!

    Wat een fantastische update weer, leuk om te lezen hoe je eerste dagen zijn verlopen! Goed dat je op Samos je eigen auto hebt, voordat de taxi kosten niet meer te overzien zijn ;)
    Succes met je nieuwe gasten en geniet ervan! Ik vind het plan om ons vaker te updaten uitstekend!

    xx Nicole

  • 25 April 2011 - 05:40

    Brigit De Wilde:

    Hoi pop,alles oke?
    Is Samos net zo mooi als Corfu??????
    Wou dat ik ff kon komen.
    Pas op dat je niet meer blauwe plekken erbij krijgt.
    BEN TROTS OP JE MEID.
    XXXXXXXXXXXXjes
    Laat gauw weer iets van je horen!!!!!
    <3<3<3<3<3<3<3

  • 26 April 2011 - 13:14

    Pim:

    Feta! Ik ben te laat. Ik had die taxichauffeur gewoon in het Grieks de huid vol gescholden hoor. DE OPLICHTER!

    Verder is je autootje wel echt super zeg, haha! En laat het ook de laatste keer zijn dat je je pasje zomaar in gleuven stopt ;)

    Hoe gaat het ondertussen met je knieën?

    Ik ben van mijn 3e Paasdag (voor horeacapersoneel) aan het genieten! Even bijkomen na dit drukke Paasweekend.
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Sámos

Vamos a la Samos

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2011

Uhm? waar zijn mijn sleutels

19 April 2011

Yassas vanuit Samos
Marja

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 19452

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 15 Maart 2015

Midden/Zuid Amerika

01 December 2013 - 01 Maart 2014

MIdden Amerika

04 December 2011 - 29 Februari 2012

Zuid-Amerika

08 April 2011 - 31 Oktober 2011

Vamos a la Samos

01 December 2010 - 01 Mei 2011

Boven op de bergen

24 Augustus 2008 - 02 Februari 2009

Thailand

Landen bezocht: