Uhm? waar zijn mijn sleutels - Reisverslag uit Sámos, Griekenland van Marja - WaarBenJij.nu Uhm? waar zijn mijn sleutels - Reisverslag uit Sámos, Griekenland van Marja - WaarBenJij.nu

Uhm? waar zijn mijn sleutels

Door: Marja Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

16 Mei 2011 | Griekenland, Sámos

Yassas allemaal!!!

Het is alweer een tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen, ik heb het hier echt behoorlijk druk en soms moeilijk tijd te vinden om rustig te gaan zitten en een verhaaltje te typen. Maar goed ik heb de tijd gevonden!

Er is in tussenliggende tijd van het eerste berichtje en dit berichtje nog al wat gebeurd. Om even op te sommen; auto niet kunnen starten, vlucht niet kunnen landen, koffers vermist, veel wind, uitzonderlijk koud, uitzonderlijk regenval, koud water, lastige reizigers, gezelligheid.... O ja en nogmaals auto niet kunnen starten.
Deze opsomming vereist natuurlijk enige uitleg ;)

Laten we beginnen met dat de vlucht niet kon landen. Het was z’n toestand! Doordat er zoveel wind was durfde de piloot het na de derde doorstart niet aan om te landen op Samos. Op Kos landen was de oplossing. Na veel gedoe en veranderingen is het ons gelukt, om alle 185 reizigers rustig te verplaatsen naar een hotel en later weer te verzamelen en terug te brengen naar het vliegveld, door de douane te duwen, zodat we de gasten vanuit Kos eindelijk konden ontvangen! Het was een lange dag en er is veel beltegoed doorheen gegaan. We hebben onszelf getrakteerd op een drankje later die avond ;)!! Mijn wekker was die dag om 5uur s’morgens afgegaan en tja hoe laat/vroeg was het eigenlijk dat ik mijn wekker weer heb gezet voor de volgende dag ;)
Ondertussen zijn er al een aantal koffers niet aangekomen of beschadigd en een aantal vervelende reizigers die er alles uit willen halen wat er te regelen valt. En de vreemdste, toepasselijke achternamen komen voorbij. Ik houdt voorbeelden achterwegen aangezien het internet the world wide web is.
Nu dan het verhaal over de auto niet kunnen starten. Het zit zo, in Nederland ben ik gewend de auto te sluiten met een elektronisch knopje op de sleutel. Bliep bliep en hij is gesloten. Maar hier moet het met de hand….. Omdat ik vaak een beetje haast heb en soms nogal chaotisch kan zijn stap ik uit de auto, druk ik dat knopje in de deur naar beneden en gooi ik de deur dicht. Voel je het al aankomen….. Ik had niets in de gaten, tot dat ik weer weg wilde en mijn sleutels kwijt was. Ikke in alle hoeken van het kantoor gekeken en toen dacht ik, misschien heb ik ze aan de autodeur laten zitten. Maar het was nog erger ze zaten gewoon nog in het contact. Zo zuur!!!! Alles was een uur later opgelost en dacht dit gaat me niet nog een keer gebeuren.
Vorige week was er weer een vroege dag. En wat doet Marja weer, ze valt in herhaling! Nu heeft het autoverhuurbedrijf gezegd, Mocht dit nou een keer aan de andere kant ven het eiland gebeuren komen we je niet helpen maar dan ga je mooi met de bus ;). Geloof mij nou maar dat je dan in troubles zit, het bus-schema hier is niet ideaal.

Nog meer situaties meegemaakt, maar laat ik het hier maar bij houden.
Geniet daar in Nederland vooral van het heerlijke zonnige weer. Eindelijk kan ik hier ook genieten van het zonnetje, hij heeft lang op zich laten wachten hierzo.

Xxx en liefs
Marja

  • 16 Mei 2011 - 18:21

    Marielle:

    Jeeeej, een berichtje!
    O ow, het klinkt alsof je best behoorlijk aan het werk bent gezet daar! Dat is ff wennen ;)
    Hahaha, een ezel stoot zich geen twee of drie?! keer aan dezelfde steen toch? Bizar dat je bakkie niet gestolen is :P Dan kon je alles met de bus doen, succes!

    Klinkt goed iig. Snel skypen?

    Liefs, mariel

  • 16 Mei 2011 - 19:01

    Nicole:

    Leuk een update vanuit Griekenland!
    Geniaal Marja, ik zie het al helemaal voor me! 'Busje komt (niet) zo..'
    Al denk ik dat je het dan niet meer zal vergeten. Anyway, zo te horen heb je het behoorlijk druk en heb je het naar je zin =) Houden zo!

    Veel plezier & succes nog! xxx

  • 17 Mei 2011 - 05:10

    Mam:

    Hey schatje, wat een bericht, wat zul je vaak gedacht hebben "heb ik weer"
    Maar je ziet, alles komt goed. Gelukkig is het weer nu beter, wij hebben prachtige dagen gehad met veel zon, nu miezert het.
    Nog 35 dagen en dan komen we eens kijken hoe je het daar hebt.
    Je hebt het druk maar niet vergeten om ook lekker te genieten he?
    Liefs Mam xxxx

  • 18 Mei 2011 - 16:15

    Paul:

    Marja!!! Leuk weer is een verhaaltje van je te lezen en wat jij allemaal meemaakt.
    Hier in Marmaris alles lekker relax en lekker weer. Pa en ma zijn ook nu even overgekomen voor een weekje dus erg gezellig.
    Ik heb ook al wel gekke dingen meegemaakt maar inderdaad dit blijft het World Wide Web, dus we houden ze vast en vertellen alles aan het einde ;-)
    Veel plezier nog!!
    Groetjes

  • 21 Mei 2011 - 09:05

    Pim:

    Lieve Feta!
    Ben blij je verhaaltje te lezen :)
    Wanneer kunnen Maud, Mariel en ik het eiland komen bewonderen?!?

    Kus

  • 22 Mei 2011 - 15:47

    Boukje:

    Hoi hoi, wat een pech ook weer..
    Slimpie haha. Maar reisleiding zijn is wel erg leuk en drukkies zo te horen.
    Geniet er ook van!!! Succes Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Sámos

Vamos a la Samos

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2011

Uhm? waar zijn mijn sleutels

19 April 2011

Yassas vanuit Samos
Marja

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 19454

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 15 Maart 2015

Midden/Zuid Amerika

01 December 2013 - 01 Maart 2014

MIdden Amerika

04 December 2011 - 29 Februari 2012

Zuid-Amerika

08 April 2011 - 31 Oktober 2011

Vamos a la Samos

01 December 2010 - 01 Mei 2011

Boven op de bergen

24 Augustus 2008 - 02 Februari 2009

Thailand

Landen bezocht: