Pachamama Avontuur - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Marja - WaarBenJij.nu Pachamama Avontuur - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Marja - WaarBenJij.nu

Pachamama Avontuur

Door: Marja Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

27 Januari 2012 | Chili, San Pedro de Atacama

Na het inchecken bij het hostel in Santiago zijn we onze kaarten voor de Pachamama bus op gaan halen. De Pachamama bus is een hop on hop off bus waarmee je vanuit Santiago naar San Pedro de Atacama kunt gaan. Een dorp in de droogste woestijn ter wereld. Het is een tocht van 5 dagen en maakt meerdere stops bij uitzichtpunten en nationale parken.

In totaal waren we met 13 personen natuurlijk weer een aparte samenstelling. Deze bestond uit 2 Amerikanen, 6 Engelsen, 1 Fransman, 1 Canadese en 3 Nederlanders (incl. Maartje en ik). De oudste passagier was 71 en de jongste 21. De 1 liep met slippers de ander met bergschoenen en witte sportsokken (bijna tot kniehoogte opgetrokken). En dan nog onze gids Gavi en haar uitdrukkingen. Jeeee - Sweet - K's (voor aantal km) en niet te missen Payingtime!!! Iig waren het 6 leuke dagen waarin we heel veel hebben gezien en gedaan!

Om even samen te vatten:
We hebben op een speedbootje gezeten met de o zo charmante oranje zwemvesten. Tijdens deze tocht hebben we jawel o.a. PINGUÏNS gezien! Jeeee. Maar we hebben ook een blauwrug walvis in het wild kunnen spotten :D en op een wit strand kunnen picknicken.

We reden door gebieden met alleen maar zand waar dan vanuit het niets een begraafplaats tevoorschijn kwam. Naast grote zandvlaktes hebben we ook over een grote vlakte gelopen van Maartje's favoriete specerij 'Zout' ;) en in een zoutmeer gezwommen of beter gezegd gedreven. Heerlijk om totaal geen moeite te hoeven doen om boven water te blijven Je veranderd in een soort van luchtbed ;) dat drijft in een meer midden in de woestijn met op de achtergrond besneeuwde bergtoppen en vulkanen.

Overnacht op een camping aan het strand en in een huisje in de woestijn!
En een super mooie afsluiting in de duinen van de woestijn tijdens zonsondergang!!

Zoveel gezien en gedaan dat het moeilijk is om hierover een verhaaltje te schrijven. Misschien zullen de foto's die ergens volgende week op Facebook komen meer zeggen.

In die 6 dagen hebben we besloten om door te reizen naar Bolivia, naar het plaatsje Uyuni. We vertrekken morgen met een 4x4 Jeep hoog de bergen in, dus we zullen even niet te bereiken zijn.

Daaag

• 27 Januari 2012 - 21:52

Mam:

Hey schat, kan niet wachten om de foto's te zien van jullie woestijn avontuur.
    Veel plezier in Bolivia en tot het volgende bericht. xxx

• 27 Januari 2012 - 21:52

Mam:

Hey schat, kan niet wachten om de foto's te zien van jullie woestijn avontuur.
    Veel plezier in Bolivia en tot het volgende bericht. xxx

• 27 Januari 2012 - 21:54

Brigit:

Hoi pop, wat een ervaringen zeg!
    Ik wens jullie heel veel plezier in Bolivia,en ik wacht met spanning op jou nieuwe verslag en foto's.
    XXXXXXXXjes

• 28 Januari 2012 - 17:12

Marjolein:

Hey Marja,
    Leuk om je zo te volgen en te lezen wat je allemaal meemaakt. Wat een reis!
    Geniet nog van de mooie en fijne tijd! en let goed op jezelf!

Heel veel liefs
    Marjolein

• 28 Januari 2012 - 20:53

Mariel:

Klinkt superleuk! Ik wacht je foto's en verhalen af! :)

Liefs, mariel

• 04 Februari 2012 - 08:59

Marian:

Zout zout zout!haha wat zal Maartje blij zijn geweest!! Jullie verhalen klinken heerlijk!! Ben rete jaloers!! Genieten meiden!!dikke kussen!!