We're so sexy and we know it ;) - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Marja - WaarBenJij.nu We're so sexy and we know it ;) - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Marja - WaarBenJij.nu

We're so sexy and we know it ;)

Door: Marja Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

18 Januari 2012 | Chili, Valparaíso

Na het uitje naar Uruguay hebben we weer veel verschillende landschappen, steden en mensen gezien en ontmoet.

Na terug komst in Buenos Aires zijn we doorgereisd naar Cordoba. Cordoba staat onder andere bekent om Che Guevara en een groots jaarlijks volksfeest, waar gauchos (cowboys) voor een aantal minuten op een bokkend paard moeten blijven zitten. Komt dat nou eens goed uit dat wij in Cordoba zijn en het festival kunnen bezoeken. De zuid-Amerikanen kwamen helemaal los op de tribunes! Er was live muziek en een leuke sfeer.
Tegen 11en s'avonds namen wij de bus terug naar Cordoba stad (ongeveer 1 uur reizen) half slapend horen we de buscaufeur zeggen dat we zijn aangekomen op de eindhalte! Maar dat was niet de halte waar we die middag op stapte naar het festival toe!!! Oeps niet goed opgelet en dus taxi gepakt naar hostel.

De dag erna hebben we ook even historisch cultureel interesse getoond om naar het dorpje te gaan waar Che Guevara heeft gewoond!! Even wat kennis opgedaan, die wij nog niet echt hadden. We hadden gezelschap van een backpacker uit het hostel, Nu genaamd. Engelse betweterige jongen, maar wel oké gezelschap.
Tegen de avond gingen we weer terug naar Cordoba stad. Weer met de minibus naar de minibus terminal en nu opletten... Maar natuurlijk kwamen we weer uit op de hoofdbushalte, dit keer naar hostel gelopen.

Na Cordoba zijn we de nachtbus ingestapt naar stad Mendoza. De regio van Mendoza staat bekend om de wijngaarden. Natuurlijk mooie gelegenheid om deze gaarden te verkennen en hier en daar wat wijntjes uit te proberen. Als echte Nederlanders per fiets ;) zo komisch en leuk te doen. Je sloot bij het verhuurbedrijf af met nog een wijntje die steeds voor je werd bijgevuld :D op een gegeven moment gaat rode wijn ook goed smaken ;)

De dag erna waren we van plan te relaxen komt het nou goed uit dat we dit keer voor een hostel hebben gekozen met een zwembad ;) en de dag goed konden afsluiten met een Asado (Argentijnse BBQ). Naast het zwembad bood het hostel ook elke dag een gratis glas wijn aan (waar wij werkelijk geen gebruik van hebben gemaakt!) en 15min. internationaal bellen ;) Nou hoe leuk is dat.

Vanuit Mendoza zijn we naar het plaatsje Uspallata gegaan. Ook wel bekend als Tibet, in de film 7 years Tibet. Maar goed dat was niet de reden om erna toe te gaan. Hier is na de Himalaya de hoogste berg te vinden en Punta del Inca, begin van inca route naar Peru. Echt weer indrukwekkend mooi!!! Helaas sprak de gids alleen maar Spaans en begrepen wij er niets van. Ook niet hoe laat we weer bij de bus moesten zijn, waardoor ze ons even moesten zoeken.

Na twee nachten Tibet (Argentinië versie) zijn er naar de grens van Chili gegaan. Dit met de bus overdag, omdat de route zo mooi is! Helaas is Chili zo ontzettend streng bij de douane dat we 3 en half uur hebben stil gestaan bij de douane om twee stempels in het paspoort te krijgen. Zitten we dus na 3 en half uur weer in de bus over de grens in Chili, zegt Maartje opeens "waar in mijn paspoort hebben ze nou de Chileense entrada stempel gezet?"?... O o Maartje is nu dus illegaal in Chili!!!! Beelden van Chileense politiebureaus en gevangenissen kwamen bij ons beide voorbij. Maar wees maar niet bang zolang Maartje een drietal papiertjes, waar wel een stempel op staat, goed bewaard komt het allemaal goed. Zegt de touristen-politie waar we voor de zekerheid even langs zijn gegaan!

We bevinden ons nu in de Chileense stad Valparaiso die we vandaag hebben bezichtigd. Heerlijk rondgelopen maar af en toe is het zo vermoeiend om heel de dag gefluit aan te horen omdat we zo woest-aantrekkelijk zijn ;) hahaha

Morgen gaan we naar Santiago, de tickets ophalen die ons uiteindelijk naar de Atacama woestijn in het noorden van Chili zal brengen.

Hasta volgende verhaal....

• 19 Januari 2012 - 10:42

Mariel:

Woest aantrekkelijke dames, wat hebben jullie toch een zwaar leven ;) Prachtig verhaal en weer supermooie foto's!

Liefs, mariel

• 19 Januari 2012 - 16:47

Karin:

Pas maar op dat jullie geen mooie Argentijn aan de haak slaan :)
    Veel plezier in Chili en niet verdwalen in de woestijn!! xxx