Uruguay uitje.. - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Marja - WaarBenJij.nu Uruguay uitje.. - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Marja - WaarBenJij.nu

Uruguay uitje..

Door: Marja Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

08 Januari 2012 | Argentinië, Córdoba

Even voor de duidelijkheid, ik (Marja) bedoelde natuurlijk vertrek op 2 januari naar Uruguay i.p.v 2 mei ;)

Inmiddels vertoeven wij ons al een maand in Argentinië... een paar dagen Uruguay voelde als een soort van uitje ;)
Per bus vertrokken we s'avonds vanuit Buenos Aires naar Montevideo, een nacht busrit van 9 uur. Er waren geen stoelen naast elkaar vrij, maar goed het leek Maartje en mij niet z'n probleem... aangezien we elkaar elke dag ongeveer heel de dag zien ;)
Het is dan wel een verassing wie er wel naast je komt te zitten. In Maartje´s geval was het een beetje jammer!!!
Meneer de buurman was duidelijk aanwezig, hield er van TE knus te gaan zitten en had een stel (volgens hem) droomvrouwen in zijn portemonee zitten. Maartje heeft die nacht dus ook geen oog dicht gedaan en was toe aan slaap toen we aankwamen bij het hostel. Prima hostel, ruime kamers en weer aparte kamergenoten ;)

Na een rustig dagje zijn we de dag daarna Montevideo ingewandeld om het oude stads-gedeelte te zien en wat extra zomerse kleding aan te schaffen. Hier en daar krijgen we namelijk commentaar dat we iedere keer hetzelfde aanhebben ;)
Iig een leuke dag gehad, lekker gekookt en met een tevreden gevoel naar bed. Maar......
Die nacht hebben we kunnen genieten van een groot snurkorkest, een laderzatte man die zijn stapelbed en die van mij (Marja) van de muur trok en een Limburgse jongen die na een plasje niet bij zijn vriendinnetje in bed kroop maar in dat van mij (Marja) ;) Hahahaha heb hem vriendelijk verzocht een bed terug te gaan..... Irritante maar toch ook wel komische en typische nacht!

Dag erna naar het park en strand van Montevideo gegaan en in de vroege avond vertrokken naar Colonia del Sacremento. Een klein en historisch stadje dat tot de Unesco-lijst (wikipedia) behoort! Het vakantiegevoel kwam hier al helemaal naar boven!! Gezellig en Pittoresk.

Gisteren, 7 januari, vertrokken we met de boot naar Buenos Aires voor de bus naar Cordoba, waar we ons nu bevinden. De tocht van de haven naar de bushalte hadden we misschien iets beter moeten uitzoeken, hahaha. We wisten namelijk niet in welke haven we zouden aanmeren. Natuurlijk kennen wij ons zelf een beetje en calculeren wij zulke situaties in. We hadden expres de laatste bus geboekt, dit betekende dat we een buffer hadden van 4uur ;)
Met het weer gebruiken van het allerbeste Spaans hebben we gevraagt naar de juiste weg. Op een gegeven moment tijdens het lopen voelde wij ons niet meer zo heel prettig en besloot Maartje dat we een bus moesten vinden naar het busstation toe. Toen we hem hadden gevonden kwamen we er achter dat we geen klein geld meer hadden!! Oeps... je hebt klein geld nodig om kaartjes te kopen. Maar door onze charmes ;) bood een meneer ons de buskaartjes aan! Dit is tijdens deze reis trouwens niet de eerste keer! I.p.v liften per een auto liften we per bus! Veiliger en backpackers Stijl ;) hahaha

We waren op tijd bij de nachtbus en de rit naar Cordoba is prima verlopen. Tijdens de dagen in Cordoba staat er onder andere in de planning naar een folklore festival te gaan.

Tot zover onze belevingen in het kort.

Liefs xxx

• 08 Januari 2012 - 20:38

Henriëtte:

Ik zei toch al dames: het blijft lachen met jullie. Leuk om te lezen hoor, vooral als er nog steeds smiley's tussen staan. Geniet er maar van. Groetjes.

• 09 Januari 2012 - 06:07

Karin:

Weer een fantastisch leuk verhaal, lachen...wat jullie meemeken moet geweldig zijn. Heel veel plezier in Cordoba.xxxxx mam

• 09 Januari 2012 - 06:07

Karin:

• 09 Januari 2012 - 09:52

Mariel:

Heerlijk verhaal weer! Wat hebben we dus geleerd dames?? Oordoppen kopen!! ;) Ennuh...vrouwelijke charmes zijn er om in de strijd geworpen te worden! :P

Liefs, mariel

• 09 Januari 2012 - 10:50

Paul:

Leuk verhaal weer Mar, je maakt weer hele andere dingen mee dan ik hier in Laos, erg veel plezier nog!! xx

• 09 Januari 2012 - 10:52

Paul:

Ohja...en we willen foto's zien!!!!!

• 09 Januari 2012 - 11:59

Anouk:

Hey Marja!
    Klinkt heerlijk die verhalen! Ik heb er nog een paar te lezen en dan ben ik weer helemaal op de hoogte van je trip! Geniet nog van al het moois!
    Liefs Anouk

• 10 Januari 2012 - 19:11

Len En Ria:

Hallo dames, we hebben weer genoten van jullie verslag en de foto's.Jullie zijn 2012 goed begonnen ook met heerlijk weer, nog heel veel plezier.