Bon ano!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marja - WaarBenJij.nu Bon ano!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marja - WaarBenJij.nu

Bon ano!!!

Door: Marja Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

02 Januari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Laten we beginnen met ons verblijf in Ushuaia...
Ons hostel midden in het dorpje omgeven door bergen en het Beagle kanaal.
Tweede kerstdag en besloten om de omgeving te verkennen, beginnend met de gletsjer 'Martial'. De tocht naar boven was iets moeilijker dan gedacht. Eerst ging je met een stoeltjes lift naar boven en daarna nog een stukje lopen om de gletsjer te zien en een mooi uitzicht over Ushuaia te krijgen! Dat stukje lopen was een stuk de berg op klimmen! Wij ´die-hard backpackers´ wilde de top bereiken, dus door regen en wind naar boven met vooruitzicht op een super grote en mooie gletsjer! Komen we uiteindelijk aan, zien we daar gewoon een beetje sneeuw... zie Facebook foto's. Beetje jammer maar dat mooie uitzicht was er wel!

Na de zware klim naar de 'gletsjer Matrial', hadden we een rustdag ingelast ;) om de dag erna flink te gaan wandelen in het nationale park ¨Tierra del Fuego¨. Hier hebben we ook een stempel in het paspoort gescoord bij het kleinste postkantoortje. Als bewijs op het einde van de wereld te zijn geweest ;) Hierna zijn we door het bos langs de kust van meren gewandeld. Niet gewoon een recht pad maar echt door de bossen... heuvels op en af.
Ondanks onze inspanningen op de gletsjer en in het park, lukte het Maartje om in het hostel uit haar broek te scheuren. De opgelopen kilo's tijdens de leuke avonden op Samos zijn er nog niet echt afgetraind ;)

Onze een-na-laatste dag in Ushuaia zijn we het Beagle kanaal per boot op gegaan. Een kanaal tussen Argentinië en Chilli in. Voor de laatste keer deze reis hebben we onder anderen WEER pinguïns gezien (blijft leuk) en nog meer dingen die symbool staan voor Argentinië en Ushuaia. Leuk tochtje op mooie boot!

Het weekje in Ushuaia is leuk geweest! Mede door het hostel en de overige backpackers die daar verbleven.
Een kamergenoot die moeilijk haar mond kon houden, irritant maar toch ook grappig was. Een Chileen die iedere dag op koffie en alleen spaghetti leefde. Die niet wist dat spaghetti ongeveer 9 min. moet koken en geen half uur!!! Maar dan wel het verschil wist tussen margarine en bakboter?!?!

Op oudejaarsdag vlogen we om 6u van het einde van de wereld naar Buenos Aires. De vlucht verliep goed na enige vertraging. Na het krijgen van onze rugzakken gingen we op zoek naar een bus die ons naar het hostel bracht. Aangekomen in het hostel tassen ge-dropped even wat water in gezicht gegooid en richting het centrum van de buurt Palermo gelopen. met wandelschoenen nog aan, heel charmant vergeleken met de uitgedoste Argentijnse vrouwen.
Natuurlijk was het overal druk en waren er geen plaatsen meer vrij om te zitten. We lopen een Ierse pub in worden we zelfs daar geweigerd. Inmiddels kwamen we een drietal Amerikanen tegen die in dezelfde situatie zaten als ons. Dus zijn we samen op zoek gegaan naar een plaats om te zitten en te toosten op 2012. Dit is gelukt en ook nog eens op een mooie locatie met uitzicht op Braziliaanse dans, vuurwerk, vreemden die je een gelukkig nieuwjaar wensen (inclusief kus) en live muziek!
Na een aantal wijntjes die heel goed aansloegen (Aangezien we lange tijd weinig tot geen alcohol hebben gedronken) was het weer een dolle boel ;) (zie foto´s facebook)
Toen we besloten te gaan slapen begon het buiten licht te worden en is het gelukt met ieders 1 fles wijn op nog kaart te lezen en veilig het juiste hostel terug te vinden ;)
Een aantal uur daarna, toen we wakker werden, zocht Maartje wel naar haar lenzen... die ze later verschrompeld naast haar bed vond ;), had ik (Marja) blauwe plekken waarvan ik niet wist hoe ze daar waren gekomen en voelde we die wijntjes nog steeds een beetje zitten ;)

Maar goed we moesten ons bed uit aangezien we vandaag 2 mei naar Uruguay willen reizen en daar nog tickets en een hostel moesten regelen. Dit is gelukt!!!

Vanavond om 9 uur vertrekken we voor een aantal dagen Uruguay. Weten nog niet precies hoe lang...

Tot zover het verhaal van Ushuaia en oud en nieuw.

Tot de volgende keer..

• 02 Januari 2012 - 21:10

Maud:

Klinkt goed dames!!! Voor jullie natuurlijk ook (nogmaals) een gelukkig en vooral reislustig 2012!!

• 02 Januari 2012 - 21:37

Karien:

Wow! Marja ze hebben wel een professional van jou gemaakt daar in Samos en Argentinië. Ik weet nog wel dat je tijdens de goede oude hotelschool tijd al bijna op je kop stond na twee glaasjes ;)

Heel goed nieuwjaar! In ieder geval zijn jullie het nieuwe jaar goed begonnen, dus dat belooft nog heel veel goeds!

xx

• 02 Januari 2012 - 21:40

Henriëtte:

Het blijft lachen met jullie hoor. Bedankt weer voor het leuke verslag. En natuurlijk weer veel plezier verder.

• 02 Januari 2012 - 21:41

Mariel:

Prospero Ano! Klinkt als een goed feest, jammer van de verschrompelde lenzen en blauwe plekken, klinkt een beetje als het hangover verhaal ;) veel plezier in uruguay!
    Liefs, mariel

• 02 Januari 2012 - 22:09

Mam:

Heerlijk te lezen hoe jullie je vemaken. Scaht het is nog geen 2 mei hoor! Dan was je al weer aan het werk.
    Veel plezier met jullie vervolg. xxx mam

• 02 Januari 2012 - 22:39

Marja:

Ow oeps haha 2 mei is idd 2 januari....

• 02 Januari 2012 - 22:39

Marja:

Ow oeps haha 2 mei is idd 2 januari....

• 03 Januari 2012 - 08:59

Wim Saparow:

De beste wensen voor 2012 en een hele fijne vakantie verder.