Ola en Feliz Navidad - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Marja - WaarBenJij.nu Ola en Feliz Navidad - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Marja - WaarBenJij.nu

Ola en Feliz Navidad

Door: Marja Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

25 December 2011 | Argentinië, Ushuaia

El calafate en de glacier Perito Moreno, is echt een Aanrader! Er staan al foto's op facebook! In het echt is het nog bijzonderder!
Na een mooie dag naar Perito Moreno en het dorpje calafate gezien te hebben gingen we uitzoeken wat de volgende stop zou zijn.... We konden nog een glacier gaan bekijken of een mooie berg.

Maar goed omdat we het een beetje afwisselend willen houden hebben we er voor gekozen naar een grote en historische stad (volgens Chileense begrippen) in Chili te gaan. Misschien iets meer te doen met kerst en op de weg naar het zuiden wel een mooie stop..... dachten we ;)
De keuze was gevallen op Punta Arena bij de Magallanes zee (zie Wikipedia) ;)
Om de grens over te gaan naar Chili toe waren we gewaarschuwd dat er een strenge controle is bij het invoeren van producten. Dusss... brood en fruit op eten en hopen dat ze niet denken dat de thee geen thee is maar een andere plant/specerij ;) maar geen problemen, we mochten de grens over.

Nou tsja we kwamen donderdagmiddag aan en we waren donderdagmiddag aan het bekijken hoe we weg konden komen! ;) Zegt al genoeg, toch!
Naast de lelijke stad was het hostel nou ook niet echt een topper!!!! Toen we aan kwamen lopen en we het hostel van buiten zagen was het al ojee! Toen kwamen we binnen en zagen (bad)kamer, keuken en andere reizigers en toen dachten we Ooooojeeee! Maar goed 2 nachtjes slapen om tickets en hostel te regelen om weer weg te komen.
Het waren twee hele korte nachtjes! Was werkelijk ondraaglijk verder te slapen als je nachts wakker werd! Gelukkig voor jullie bestaat er geen functie op waarbenjij om ook de geur te ervaren van de plaats waar wij ons op dat moment bevonden. Gadverdamme!!!! Om de tweede avond dat we daar waren in slaap te kunnen vallen hebben we ongeveer 2 deo flessen leeg gespoten! Moet je voorstellen hoe erg het was.
Iig hadden we tickets en hostel geregeld om naar Ushuaia te gaan, 'Het einde van de wereld'...

Het tripje Chili heeft wel weer voor een paar stempels in het paspoort, lachwekkende situaties (bijv. een zwaar snurkende ongegeneerde hostel eigenaar in de woonkamer) en voor een verhaal gezorgd ;)

De eerste uren van de trip naar Ushuaia toe waren nogal hobbelig, het was namelijk heel lang een grind weg. Off road met een touring bus! Het laatste stuk was echt heel mooi, we zullen weer hele mooie poster-waardige foto's kunnen maken.

We kamen kerstavond aan in Ushuaia, rond 8 uur s'avonds. Goed en schoon hostel, gelukkig! Natuurlijk kwamen we allemaal restaurants tegen waar het standaard kerstmenu te duur was. Aangezien de pinautomaten geen geld meer hadden konden we ons geen dure maaltijd veroorloven. Dus wij dachten dat wordt een hotdog met een cola op kerstavond :( Maar toen... zagen we iets wat betaalbaar was en iets meer voorstelde dan een hot dog! Dus naar binnen gestapt! Het was een Irisch pub in Argentinië met Bob Marley op de achtergrond, hilarisch, gezellig en eten en wijntje waren ook goed te doen ;)

Vanochtend hadden we ons verheugd op een lekker kerstontbijt, maar helaas waren het stokbrood-sneetjes waar je boter en marmelade op kon smeren. Er waren wel heel veel verschillende soorten marmelade, wat een luxe haha ;)

Ciao en bessos vanuit Ushuaia!!!

• 26 December 2011 - 10:37

Mariel:

Haha, Chili heeft dus een blijvende indruk bij jullie achtergelaten :P Hebben jullie niet gewoon met een knijper op je neus rondgelopen?! ;) Geniet van de 2de kerstdag in Argentina!
    Liefs,mariel