Rustig afgelopen weekje - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marja - WaarBenJij.nu Rustig afgelopen weekje - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marja - WaarBenJij.nu

Rustig afgelopen weekje

Door: Marja Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

19 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Inmiddels zijn we aangekomen in El Calafate. We komen steeds dichter bij het zuidelijkste stadje van de wereld :)

We gaan even 2 stops terug.... toen we bijgekomen waren na de lange rit vanuit Buenos Aires naar Bariloche, gingen we op pad in het kleine Zwitserland ;) Je ziet in het dorp veel chocoladewinkels (mmmmm) en restaurants met een naam als Edelweiss ;)
Bariloche staat vooral bekend om de meren (natuur) dus wij met de bus richting een mooi gebied waar we een stuk hebben gewandeld. Maartje heeft mij (marja) een fietstocht van 32km uit mijn hoofd weten te praten ;) en maar beter ook, de fietstocht blijkt een helse tocht te zijn volgens ervarend fietser! Na de wandeling weer terug gegaan naar het hostel.
In de ochtend daarna gingen we een bus regelen naar Puerto Madryn. We zouden eigenlijk per trein gaan, maar deze was ten eerste volgeboekt en ten tweede reed op een andere dag dan gedacht. Het Wereld Wijde Web is dus niet altijd te vertrouwen ;) Vanuit de hoofdbushalte zijn we met de plaatselijke bus naar de berg Cero Campanario gegaan. Mooi uitzicht op alle meren en het park!!! Je kon op twee manieren naar de top, te voet of per stoeltjeslift. Raad eens hoe wij naar boven zijn gegaan ;) Helaas stond de wind vanuit de vulkaan in chili op Bariloche, waardoor de foto's wat minder zijn. Maar nog steeds behoord dat uitzichtpunt tot 1 van de 10 mooiste (volgens National Geografic) ;)

Het hostel in Bariloche waar wij verbleven had een uitzicht op 1 van de meren en een jacuzzi! Dus na die lange wandelingen en klim naar de top van de berg ;) dachten wij, we gaan de jacuzzi in! Maar goed niet altijd kan alles goed gaan bij ons ;) Hij was geboekt tot aan wij vertrokken. No problemo, dan maar een boekje lezen in de kamer waar we een kamergenoot hadden genaamd Mercedes (tja ze lag er ook vaak bij zoals je verwacht als je de naam hoort/leest ;) )
We vonden dat we de mooiste punten van Bariloche hadden gezien dus hadden besloten een dag eerder te vertrekken naar het volgende punt.

Woensdagavond vertrokken we vanuit Bariloche om 18.00 volgens de dame achter de toonbank. Ze zij er ook even achteraan dat we er om 17.00 moesten zijn. Gelukkig hebben we dit ook gedaan, want de bus vertrok om 17.00 uur! Pff waren wij even blij dat we naar het laatste zinnetje van mevrouw hadden geluisterd!
De busrit zelf en de stoelen waren dikke prima, helaas werkte de airco niet mee. Maar goed het dakraam dat werd opengedaan door de buschaufeur creëerde een bussafari idee, het verkoelde ;)

In de ochtend kwamen we aan in Puerto Madryn. Dorpje zelf stelt niets voor maar het natuurgebied dat iets verderop ligt wel. Hier vindt je pinguïns, walvissen, zeeleeuwen ga zo maar door.... in het wild terug.
Kom je na z'n lange tocht aan in het hostel, mag je aan tafel en een ontbijtje nuttigen. Heerlijk! Denk je dat je erna naar je kamer mag.... maar nee hoor! De eigenaresse geeft nog eerst een excursie verkoop praatje met filmpje. Beetje verkeerde tijdstip en niet aangename stem, maar ze heeft het wel voor elkaar gekregen ons en nog 8 anderen te overtuigen om te boeken bij haar. Wij als reisleiding stonden daar wel even van te kijken ;)

Tot aan de tijd dat we in het hostel in Puerto Madryn aankwamen waren we nog maar 1 Nederlander tegen gekomen, was een lachen gozer.... In het hostel in Puerto Madryn kwamen we op 1 dag 6 Nederlanders tegen. Allemaal van die stelletjes die gezellig bij elkaar gaan zitten en veel geluid maken!!! De dag na aankomst in Puerto Madryn is de excursie naar het natuurgebied. Zoals hierboven vermeldt met z'n 8ten vanuit het hostel. Het 'met zijn allen' en 'ik heb een potje met vet' liedje kwam in onze geachte op, die ochtend ;)
Het park en de dieren waren mooi om te zien!! We hebben een aantal foto's gemaakt die je op Facebook terug kunt vinden.

Even tussendoor... Er viel ons op dat er een man rond liep in het park die ook bij ons in de plaatselijke bus in Bariloche had gestaan?! Leuk kan voorkomen. Raad eens wie we zien de dag erna tijdens het eten van een heerlijk sandwich....  Als we hem weer gaan zien hier in Calafate krijgen we zwaar het vermoeden dat we gecontroleerd worden door 1 van jullie ;)

De tickets naar El Calafate geboekt. Goede plaatsen met veel beenruimte. Dat hebben we ook nodig, vooral ik (Marja( ;)
Dus klaar om weer te gaan!

Vandaag dus aangekomen, dorpje ingelopen en uitgezocht hoe we morgen Naar de glacier Perito Moreno gaan bezichtigen. Morgen vertrekken we om 8uur dus tijd om te slapen.

Ciao!!

• 20 December 2011 - 05:43

Mam:

kei leuk lieverd, hoe je ons allen op de hoogte houdt. Ga nu snel naar facebook om de foto's te bekijken. xxx

• 20 December 2011 - 15:14

Mariel:

Wowww...alles is dus eigenlijk soepel verlopen! *shock* ;) Jullie hebben gewoon een stalker!! Ik zou maar snel checken wat ' help!' is in het spaans :P
    Ik ben benieuwd naar de foto's, ga ze meteen checken!

Liefs, mariel