Waar waren we gebleven.... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marja - WaarBenJij.nu Waar waren we gebleven.... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marja - WaarBenJij.nu

Waar waren we gebleven....

Door: Marja Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

13 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

o ja bij de soort van de Argentijnse cowboys, de Gauchos ;) Laten we het kort houden.... Het was een zware teleurstelling! Als je ooit naar Ponypark Slagharen bent geweest zul je het wel begrijpen ;) Natuurlijk zijn er ook weer situaties geweest die het leuk hebben gemaakt! De excursie was inclusief een Argentijnse BBQ maaltijd. Met o.a. veel vlees en andere onaantrekkelijke producten ;) Tijdens deze massamaaltijd (ongeveer 300 personen) werden alle nationaliteiten die in de zaal zaten aangehaald met een liedje. Zo kwam Nederand ook aan bod en raad eens hoeveel Nederlanders er zaten...... wel twee hele, moi en Maartje. De zanger zette het liedje in van tulpen uit Amsterdam en vroeg om hulp aan ons. Wij wilden niet naar de microfoon toe... dus de micrfoon kwam naar ons ;) Na gejuich kwam er werkelijk een zangzin uit mijn mond door die microfoon, door heel de zaal 'Tulpen uit Amsterdam'.... Ik realiseerde me weer dat het zingen niet is weggelegd voor mij. Maartje kreeg er geen zin uit, door het lachen en ze kende het liedje niet ;) Hilarische weer!!

Na de dag van de cowboys, hebben we besloten niet zo snel deel te nemen aan een excursie. Dus gingen we op pad naar de Delta rivier. Per Argentijnse trein. Ongeveer een uur vanuit Buenos Aires. We waren zo aan het praten over dat de NS wel eens voorbeeld kon nemen aan de ritprijzen hier. Maartje zei laten we niet te hard roepen dadelijk rijdt hij niet meer. En ja hoor een paar min. Later kapt de trein er mee hahaha we konden er wel om lachen. Maar goed en dan??? In het spaans komen ze melden hoe je verder moet. Uhm 'no parle espagnol! Tu parle ingles?' Het antwoord is 9 van de 10 keer nee. Na een aantal verkeerde overstappen en stuntelig spaanse praat, zijn we bij de Delta rivier aangekomen. We kwamen terecht in een grote nationale festiviteit, een drukte van jewelste met allemaal kinderen en ouders. In het ANWB boekje stond de plaats iets anders beschreven maar goed, je moet er toch iets van maken. Dus de rivier op en een tochtje op de boot.

Zijn we weer in Buenos Aires willen we de metro terug naar het hostel nemen, is de metro die wij nodig hebben kapot. Balen, moeten we dat p*kken end terug lopen. Ergens op de helft besluiten we een andere metro te nemen die in de beurt zou uitkomen ;) hahaha helaas niet het geval. Ik zo we moeten van eva weg lopen (is een verlicht Hooft van haar op een gebouw). Dus maar lopen en Maartje zo ´misschien is er aan de andere kant van dat gebouw ook een verlicht hoofd van eva en moeten we van DAT hoofd weg lopen´. Dus kaart erbij, en wat blijkt... we zitten verkeerd! Dus rechts omdraai en lopen maar. En ja er zit ook een verlicht Hooft van Eva op de andere kant van het gebouw. Hahahaha we zijn terug gekomen bij het hostel met bijna kramp in de benen ;)

Die avond de backpack ingepakt en klaar gemaakt om morgen (zaterdag) te vertrekken.
Gelukkig deed de metro het weer en zijn we netjes op tijd bij de bus aangekomen. De bus die ons de volgende 24uur veilig naar Bariloche bracht. Het eerste uur zaten we heerlijk als enige 2 passagiers in de bus, typisch en hilarisch! Veel later kregen we aan buurman, die al zijn fotoalbums had meegenomen van zijn reizen en kregen verhalen te horen. Jammer dat het is het Spaans was en dat we Alleen vriendelijk en begrijpend konden lachen, maar eigenlijk geen snars van verstonden ;)

Rustig zag je het landschap veranderen van drukke stad naar een stil steppelandschap, naar bergen, meren en uiteindelijk het stadje Bariloche.

Update komt weer bij aankomst van de NeXT stop.

Bessos xx

• 14 December 2011 - 07:49

Karien:

Oh Marja wat ben ik jaloers op jullie! Argentinië staat echt dik bovenaan op mijn lijstje van vakantie bestemmingen. Maar ik had eigenlijk wel verwacht dat jij in deze winter maanden wel weer aan de schnaps zou zitten. Nog heel veel plezier en ik hoop natuurlijk dat ik hier nog heel veel typische Marja (blunderachtige) verhalen zal lezen.

Xx

• 14 December 2011 - 09:34

Elke:

Haha wat een verhaal! Ben blij te horen dat de NS niet de enige maatschappij is waar de treinen niet rijden ;)

Muchas plezieros!

• 14 December 2011 - 10:33

Mariel:

Oow, heerlijk typisch verhaal weer :P Klinkt top! Gelukkig kunnen jullie er samen iig om lachen ;)
    Liefs, mariel