Buenos aires verkennen per bus! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marja - WaarBenJij.nu Buenos aires verkennen per bus! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marja - WaarBenJij.nu

Buenos aires verkennen per bus!

Door: Marja Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

08 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Zoals in het eerste verhaal vermeld zijn we niet echt de beste kaart lezers!! Omdat we niet iedere keer hetzelfde rondje om willen lopen, hebben we besloten über toeristisch te doen, door een 48tigs uur kaartje te kopen voor de toeristenbus. Je weet wel z'n bus waar je een koptelefoon op kan zetten en luisteren naar wat je om je heen ziet ;) Maar goed... we hebben mede door deze bus de stad en de belangrijkste plekjes goed kunnen zien!

Zo zijn we gisteren o.a naar Boca gegaan. Dit is een wijk waar voetbal, tango en gekleurde huisjes te vinden zijn. Hier zijn we uit de bus gehopt, door de wijk gewandeld en een drankje gaat drinken.
En ja hoor..... bij het restaurant waar we zijn gaan zitten heeft zich weer z'n situatie plaats gevonden ;) Heerlijk aan het genieten van een drankje, met op de achtergrond Argentijnse muziek en de tango dans... komt de tangodanser naar ons tafeltje en na veel aandringen krijgt hij het voor elkaar mij (Marja) mee te krijgen naar het podium. Met 1 woord hilarisch!!! Ik lag in een deuk maar, Maartje wel driedubbel meer!! Hahahahahaha

Na deze ervaring was het tijd om weer op de bus te hoppen en richting het busstation te gaan waar we tickets naar de volgende bestemming moesten regelen.
De volgende bestemming wordt...... Bariloche. Het Zwitserland van Argentinië. Eigenlijk hadden we eerst een andere route gepland, maar last min. besloten te wijzigen.

Na het regelen van de tickets, zijn we weer op de bus gehopt richting de begraafplaats waar o.a de Argentijnse mevrouw Evita Duarte begraven ligt. En maar zoeken en zoeken naar de tombe van de familie. Toen besloten om ons allerbeste woordje Spaans weer te gebruiken. Goed gelukt en graf gevonden.

Vandaag gaan we naar de gauchos, een soort van de argentijnse cowboys ;) Zijn beide benieuwd hoe de dag gaat verlopen, hopelijk valt er niemand van het paard!!

Buenos dias!!

• 08 December 2011 - 14:37

Marielle:

Hola chickas!
    Zo te horen wordt jullie spaans met de dag beter :P Is er misschien foto of video materiaal van de tango van Marja?! Veel plezier in de lokale bus, ik ben benieuwd of jullie de bestemming bereiken ;)
    Hasta Luego!
    Muchos besos, Mariel
    PS bedankt voor je lieve kaartje, heb 'm ontvangen :D

• 09 December 2011 - 02:24

Paul:

Marja!!!!! daar heb je geen Nederlandse muziek hoor haha. Ik ga je blog bijhouden vind het leuk om te weten wat jij allemaal meemaakt. Mijn roadtrip door noord amerika zit er bijna op ga over 2 dagen naar Las Vegas dan door naar LA en doorvliegen naar Azie dus wordt wel te gek. Mijn blog btw: paulmeetsskippy.waarbenjij.nu
    Veel plezier!!!!!