Eerste dag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marja - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marja - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Marja Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

05 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos dias nederland ;)

Vanaf nu af aan tot en met februari 2012 is deze account ook van Maartje ;)

Na een lange zit in het vliegtuig zijn we gisteren om 21.00 uur, Argentijnse tijd, aangekomen op het vliegveld. Even voor de duidelijkheid in nederland 1 uur snachts. 24 uur eerder werden we in Nederland wakker om richting Schiphol te gaan.
Eenmaal aangekomen op het vliegveld in Argentinië en het wachten in de rij voor een stempel in het paspoort, wilden we pinnen!!! Is namelijk wel nodig om vooruit te komen ;) Dus op naar een pin-automaat. De eerste die we zagen werkte niet en de tweede die we zagen ook niet. Stress begon een beetje toe te slaan! Dus met ons allerbeste woordje Spaans ;) naar een politie meneer die er aardig uit zag om te vragen wat er aan de hand was?! Helaas begreep hij ons niet ;) en verwees hij ons naar het informatie punt een paar meter van hem vandaan... hahaha (beetje over het hoofd gezien) Hier melde ze ons dat de pin-automaten op zondag altijd buiten gebruik zijn! De stress begon nu echt toe te slaan.... Staan we hier aan de andere kant van de wereld zonder Argentijns geld en €16 om te wisselen bij de wisselkantoren. Hahaha echt iets wat ons twee kan gebeuren!!! hahaha
Uiteindelijk hebben we een agency gevonden die zorgde voor transfers en waar we ook bij konden pinnen!!!! Het was wel even een gedoe met de taal, maar het is gelukt en de chauffeur vond ons wel funny girls!!

Om even terug te komen op die lange zit in het vliegtuig, het gedoe met geld en vervoer naar het hostel heeft z'n 1,5 uur geduurd. Dus echte die-hard backpackers, 25,5 uur reizen met een paar schrale slaapjes in het vliegtuig van Iberia ;)

Vanmorgen vroeg wakker geworden en enthousiast de straat op gegaan met als doel de stad te verkennen en verblijf in Buenos Aires te plannen. Veel lange, brede en op elkaar lijkende straten. Helaas zijn wij beide geen kanjers in kaart lezen, dit heeft gezorgd voor een goede workout! Uiteindelijk hebben we veel gezien en ons hostel weer terug gevonden ;)

Pfff nu relaxen en plan de campagne voor aankomende dagen bespreken. Snel weer een update!

Adios Amicos

• 06 December 2011 - 06:36

Sandra Jansen:

Hey Marja en Maartje!
    Dat begint al goed die reis van jullie! Ben benieuwd wat er allemaal nog meer gaat gebeuren, liefs Sandra

• 06 December 2011 - 07:58

Jessica Van Eeken:

Oh meiden, dat klinkt alweer Typisch!! Maar wel leuk om het allemaal zo op te lossen, en je leert er weer van voor de volgende keer! Geniet ervan!! Stiekem, jaloers!! Liefs, jessica

• 06 December 2011 - 15:12

Maud:

Kan er ook maar één overkomen, gelukkig gaan jullie wel lekker voorbereid op pad.....
    Geniet ervan ladies, ik ben benieuwd naar het volgende verhaal!!!
    (K)

• 06 December 2011 - 16:42

Henriette:

Hoi dames,
    heel leuk om te lezen. Ik hoop dat jullie hier regelmatig verslag doen.

• 07 December 2011 - 06:57

Mariel:

jeeeej, enen verhaal! nu hopen dat het niet bij 1 verhaal blijft :p ben benieuwd naar de volgende avonturen, want dit verhaal belooft wat voor de rest van de trip, hihi. liefs, mariel

• 07 December 2011 - 13:40

Lenria:

Ha bikkels, leuk te lezen wat jullie zoal meemaken en oplossen. Groetjes len/ria