Hoi luitjes - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marja - WaarBenJij.nu Hoi luitjes - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marja - WaarBenJij.nu

Hoi luitjes

Door: M. Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

28 September 2008 | Thailand, Phuket

Ik dacht laat weer eens iets van mezelf horen, niet dat ik veel nieuws heb…. Ik zal maar met het interessantste nieuws beginnen (proest), ik heb mijn haren weer kort gewiekt. Ik kon er niet meer tegen, het kan hier zo warm zijn dat ik alleen maar last had van dat lange haar.
Vorige keer vertelde ik over mijn fantastische carrière als stewarding staff, gelukkig heb ik dat afgesloten met een afscheidsdineetje dat ze voor me hadden geregeld. Ik voelde me zeer vereerd dat ze blij waren met mijn super goeie afwaskunsten. Het kan natuurlijk ook dat ze blij waren van mij af te zijn. Er werd whisky bij gehaald voor die kerels en een of ander zoet, roze, cassis achtige spul, dat wijn moet voorstellen, voor het vrouwelijk geslacht. Maar goed zo de avond vorderde kreeg ik de opmerking naar me toe gegooid dat ik echt een tomboy ben, of ik daar nou zo blij mee moet zijn dat weet ik niet. In ieder geval het was best gezellig.
Op dit moment mag ik me voordoen als Hostess in het buffet restaurant. Dat betekend dat ik 5 uur lang het zelfde herhaal ‘Sawadee Kha, good morning, may I have your room number please, would you like a table inside or outside, please follow me, coffee or thee, enjoy your breakfast’. Naast Hostess heb ik ook al een aantal keren mogen serveren op feestjes, waar ik trouwens ook door een van mijn collega’s ben uit gemaakt als tomboy! Ik moest wat meer make-up opdoen om die naam te verliezen. Nou ja dan maar tomboy, in plaats van me helemaal in te poederen met kalk om nog witter te lijken (dat is namelijk heel normaal hierow), dat doet me denken aan michael Jackson taverelen en dat willen we niet!.
Naast werken is er natuurlijk ook een beetje ontspanning nodig, dus besloot ik een dag om de wel zo bekende Thaise massage uit te proberen. Nou ik kan je vertellen dat het soms best flink gevoelig of zeg maar pijn doen. Ik kreeg het idee dat ze gefrustreerd was en dat ze dat even op mij wilde af reageren. Maar die Thaise massage mag je niet missen wanneer je in Thailand bent geweest, is me verteld J Naast die Thaise massage kan je ook lekker ontspannen om lekker wat buiten de deur te gaan eten of een filmpje te pakken. Gelukkig zijn er gewone Hollywood films naast die Thaise Bollywood films. Ik moet zeggen dat de bios hier echt een stuk luxer en goedkoper is. Voor iets meer geld kun je een bankje reserveren waar je de rugleuning naar achter kunt drukken en je voetjes op een bankje leggen. Maar nu we het over de bios hebben, daar heb ik echt een cultuurshock gekregen. Zoals jullie weten of misschien ook niet, is hier het koningshuis best belangrijk en gerespecteerd. Je ziet overal grote posters van koning en koningin: op straat, auto’s, bussen, vliegveld, hotel, warenhuizen, wc’s, je kunt het maar niet verzinnen. Ik kan me niet voorstellen (en dat wil ik ook niet) dat ik waar ik ook naar kijk het hoofd van Hare majesteit Bea en de tanden van Alex zou moeten aanzien. Om even terug te komen op de bios, ik ging dus een filmpje pakken en je kent al die vervelende reclames die er voor de film worden afgespeeld. Maar dan…. Krijg je een beeld waarop staat dat je respect moet tonen aan de koning en wordt er gevraagd om op te staan en naar een filmpje te kijken waar de koning een held is en allemaal goede dingen doet. Als je niet opstaat trouwens kan je worden verwijderd uit de zaal en loop je de kans dat de politie wordt gebeld, het is toch gewoon niet te snappen!? Ik zat echt een paar minuten in een Shock toestand en kon alleen maar ‘ojee wat een toestand’ uitbrengen :o

Luitjes ik zeg jullie weer gedag, tot volgende keer.

  • 28 September 2008 - 07:26

    Miriam:

    Hoi Marja,

    Ik moet wel lachen om je verhalen, je beschrijft het allemaal zo levendig.
    Was is precies een tomboy? Dah, domme vraag misschien!
    Ook nog bedankt voor je kaartje.

    Groetjes en tot schrijfs,

    Miriam

    P.S. ook groetjes van Erwin

  • 28 September 2008 - 16:43

    Mam:

    Hey lieverd,
    Ik hoop dat de werkzaamheden wel interessanter worden voor je. Zo te zien en lezen, vermaak je je wel in de vrije tijd. Heb je misschien ook een fotootje van, als je aan het werk bent? Knuffel van Tabby, Perla en mij. XXXXX

  • 30 September 2008 - 19:30

    Pim:

    Lieverd!!!!!
    Wat leuk zo'n afsluitend diner van de stewarding afdeling. En hoe lang mag je nu hostess zijn??? Ik vind trouwens dat je er goed uitziet op de foto's, dus volgens mij vermaak je je wel.

    Vandaag was een dag met alleen maar REGEN REGEN REGEN :( en ik heb zowat de hele dag achter mn laptop gezeten vanwege deskresearch voor mijn nieuwe dienst.
    Verder gaat alles hier zo z'n gangetje. As donderdag ga ik trouwens ook naar de bar van Amphytrion, want we hebben 'duitse week' op school en donderdag is de bar open voor iedereen :)

    Dus dat wordt feesten, zuipen en dronken worden (dat moet echt even).

    Ik mail je snel weer en ik mis je toch ook wel hoor :( kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Thailand

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2009

Vertrokken uit Phuket

04 December 2008

Beep beep brommmmmm,.

15 November 2008

Karma, Karma, Karma, Chameleon

26 Oktober 2008

Analyse

13 Oktober 2008

Luisteren, nadenken en veranderingen
Marja

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 19446

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 15 Maart 2015

Midden/Zuid Amerika

01 December 2013 - 01 Maart 2014

MIdden Amerika

04 December 2011 - 29 Februari 2012

Zuid-Amerika

08 April 2011 - 31 Oktober 2011

Vamos a la Samos

01 December 2010 - 01 Mei 2011

Boven op de bergen

24 Augustus 2008 - 02 Februari 2009

Thailand

Landen bezocht: