Luisteren, nadenken en veranderingen - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marja - WaarBenJij.nu Luisteren, nadenken en veranderingen - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marja - WaarBenJij.nu

Luisteren, nadenken en veranderingen

Door: M. Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

13 Oktober 2008 | Thailand, Phuket

Het vegetarische festival is hier helemaal hot, het is een beetje een Kreazie gedoe en je moet tegen bloed kunnen. Door mijn werktijden (6 tot 16) kon ik er helaas niet naar toe. Toen kwam ik er achter dat er zaterdag ook een parade kwam in Laguna (het gebied waar ik zit en op mijn vrije dag) Het zou beginnen om 8 uur in de ochtend, dus ik en Chantal (andere stagiar) helemaal heel precies 7.30 uur op been om er naar toe te gaan en op tijd aan te komen. Er was aan mij verteld dat het op een kruispunt bij Laguna zou zijn. Maar goed wij hebben alle kruispunten in Laguna bekeken en konden niets vinden, wij balen!!! Hebben we maar besloten om naar ons ontbijt restaurantjes te rijden en daarna lekker in het zonnetje te gaan liggen aan het zwembad in een nabij gelegen plaatsje. Nou, net iets buiten Laguna (500meter)op een kruispunt. Uhm… zie ik dat heel de straat rood is en dat daar de parade heeft plaats gevonden. Ik wist dat ik al slecht was in begrijpend lezen, maar het is maar weer gebleken dat ik ook niet geweldig ben in begrijpend verstaan.
Maar zoals ik al zei, mijn dag was niet geschoten, the sun was shining en ik had behoefte om te zwemmen. Dus bikini, boekje en ipod verzameld, kwam ik erachter dat ik geen badhanddoek had. Ik ben altijd gaan zwemmen en zonnen bij het hotel en daar krijg je een handdoek van het hotel. Maar geen probleem dacht ik, er zijn genoeg winkeltjes en strand tentjes langs de weg en ze zullen heus wel handdoeken verkopen. Dus ik met volle moed, de eerste/tweede/derde winkel binnen maar, geen badhanddoek. Maar had nog steeds moet, ‘de strandtentjes’ Eerste/tweede/derde/vierde……..tiende maar, geen handdoek. Inmiddels was ik al heel lang aan het lopen op het strand, richting westen. Kom ik na een half uur aan bij het Sheraton (waar ik stage loop) aan en ja hoor daar hebben ze handdoeken te koop. Ik heel blij, maar jah ik moest nog terug, weer een half uur over het strand lopen. Als ik nu een beetje beter had nagedacht, kon ik een badhanddoek binnen 10 minuten kopen.
Dag erna.
Zonnetje staat nog steeds hoog aan de hemel en is echt heel heet, beetje te heet om te gaan zonnen. Tenzij je de kleur rood echt heel mooi vind. Dus kwamen we op het idee om er een beauty dagje van te maken. Je kunt je hier namelijk voor niet veel geld laten Ontpuisten en relaxen. Daarna lekker gesmuld en even naar nieuwe schoenen gekeken. Sommige mensen zullen ervan schrikken maar ik heb echte vette pumps gekocht, niet iets voor mij maar ik dacht ik probeer eens iets nieuws (moet nog wel een beetje oefenen om er charmant op te lopen). Thailand doet toch iets met mij, want ik vind bier in eens lekker, drink koffie, ben dol op sushi, draag pumps en knip mijn haar kort.

Ik Laat het hierbij

Toedelou

  • 13 Oktober 2008 - 15:04

    Marielle:

    heey,

    het klinkt weer heel grappig! Ik wil jou wel eens op die (rode?) pumps zien :) Gelukkig doet Thailand alleen positieve dingen met je?! :P

    Liefs, mariel

  • 13 Oktober 2008 - 17:19

    Mam:

    Hey lieverd,
    het doet me goed, te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Is dit het verhaal van mijn Mar? Koffie, bier, pumps......als dat maar goed gaat!(hahaha)
    Leuke profielfoto, stuur je me die nog even gewoon per mail? Hij is nu erg klein om te printen.
    Lieve schat, geniet elke dag, ik gun het je zo en ben zooooo trots op je.
    Dikke knuffel, mam

  • 13 Oktober 2008 - 23:05

    Karien:

    haha weer echt een leuk verhaal!! Ik kijk er nu al naar uit om jou een keer op je superpumps over de kinderkopjes in Maastricht te zien banjeren..... sorry leedvermaak blijft mijn favoriet!

    liefs

  • 17 Oktober 2008 - 11:34

    Anouk:

    Hey Marja!

    Leuk dat het allemaal zo goed bevalt! En kakkerlakken blijven vies ookal zijn ze hier zo normaal!

    Veel plezier nog!

    Kus Anouk & Juul

    ps. Ben benieuwd naar je nieuwe stijl!;)

  • 19 Oktober 2008 - 15:21

    Thom:

    Klinkt goed kleine! Mooi dat je het naar je zin hebt daar. Werken nog een beetje leuk?

    Hier in Milaan still going strong, niet echt nieuws.

    Succes en plezier daar! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Thailand

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2009

Vertrokken uit Phuket

04 December 2008

Beep beep brommmmmm,.

15 November 2008

Karma, Karma, Karma, Chameleon

26 Oktober 2008

Analyse

13 Oktober 2008

Luisteren, nadenken en veranderingen
Marja

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 19449

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 15 Maart 2015

Midden/Zuid Amerika

01 December 2013 - 01 Maart 2014

MIdden Amerika

04 December 2011 - 29 Februari 2012

Zuid-Amerika

08 April 2011 - 31 Oktober 2011

Vamos a la Samos

01 December 2010 - 01 Mei 2011

Boven op de bergen

24 Augustus 2008 - 02 Februari 2009

Thailand

Landen bezocht: