Beep beep brommmmmm,. - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marja - WaarBenJij.nu Beep beep brommmmmm,. - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marja - WaarBenJij.nu

Beep beep brommmmmm,.

Door: M. Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

04 December 2008 | Thailand, Phuket

Het was zaterdag, een vrije dag en er stond een serie van Gray’s Anatomy op. Toen kwam het idee om naar Patong te gaan. Taxi gebeld, aangekleed en vertrokken (20 min. rijden). Zijn we daar en net een half glaasje gedronken en toen, werd ik een beetje niet lekker en was het verstandig terug te gaan. Half uurtje patong, maar wel met een opgepimpte Tuk Tuk terug naar huis. Dat was wel weer een hele ervaring.

Eenmaal aangekomen in huis, pyjama aan en volgende aflevering Gray’s Anatomy. Trippelt er ineen iets van een soort Spydy Conzales voorbij. Ahhhh, Mouse of geen Mouse, That was the question??? Nou goed, de tijd was aangebroken om mijn ogen te sluiten. Komt er zo’n piep piep geluid ergens vandaan!! Ja hoor ik ben vrij zeker dat het onze Speedy Conzales van eerder die avond was, piep piep brommm…...

Zoals gezegd zou Twan met aanhang naar Phuket komen. En ja hoor vorige week donderdag arriveerde hij in Phuket. Hij had een hotel gevonden met een passende naam voor in Phuket, Casa di Brasil, Haha ;) Bij aankomst bleek deze vol te zitten en moest hij iets anders zoeken, maar dat zal Twan vast allemaal uitleggen op zijn waarbenjij.nu, dus geïnteresseerde verwijs ik door. Ik ging hem vrijdag opzoeken naar lang zoeken vond ik het hotel waar hij logeerde, mooi hoor!! We zijn wat gaan lunchen en later wat gaan eten, beigekletst, geklaagd en gelachen. Wat later op de avond gingen we richting het Hilton waar Nikki en Laura later die avond aan zouden komen en voor 3 nachtjes zouden slapen. We hebben iets gedronken in een barretje en toen was het weer tijd om afscheid te nemen.
Voor mij was het weer een uur terug reizen met de taxi. Over die taxi gesproken, ik had een beetje spijt dat ik die taxi had uitgekozen. Ik heb ondervonden dat de taxichauffeur niet kon rijden en waarschijnlijk nog geen rijbewijs had. Hij wist de weg niet en als hij een bocht naar rechts/links moest nemen, gaf hij echt zo’n gigantische ruk aan het stuur. Om uit te vinden hoe hij precies moest rijden belde hij zijn Po (vader) op, die het heeft uitgelegd en hem heeft verteld dat hij me 700 Baht moest vragen. De afspraak voordat ik instapte was 500 Baht. Daar stemde ik dus echt niet mee in, ik zei; ‘moet jij eens goed luisteren jongeman, dat is niet de afspraak als je zo nodig 700 Baht wilt hebben mag je me terug rijden zodat ik een andere taxi kan vinden en jij je 500 Baht kan vergeten… Nou goed voor 500 Baht dan. Zijn we aan het begin van Laguna (Park waarin staffhuis zich bevindt) willen ze me daar afzetten en niet 1 km verder rijden om me thuis af te zetten. Dus ik zo, I dont think so... Ja maar je zij (ik) Laguna en wij hebben geen benzine meer. Nou goed, uiteindelijk hebben ze me wel thuis afgezet. Maar ze hadden idd geen of heel weinig benzine over. Zielig maar niet mijn probleem. Ik heb die nacht heerlijk geslapen.

Ik had vorige week avond diensten, dus kon ik in de morgen even naar de Sandwich Shop om te ontbijten en even op het internet te surfen. Dus ging ik in alle rust op een bankje zitten met mijn Laptop op mijn schoot. Word ik binnen 10 minuten omringt door wel zo’n 20 Amerikanen, die met zijn allen een gesprek over Cardridges gingen houden. Bleek dat de 1 in de 3 weekse, Computer course for Dummies te zijn. Echt heel frustrating, rust weg, te flauwe Amerikaanse grappen tussendoor en ik geloof dat ik het zinnetje ‘God invented’, ongeveer elke 10 minuten heb gehoord.

Zoals jullie denk ik wel weten en gezien hebben op het nieuws, hebben de Thaise citizens besloten het vliegveld in Bangkok te sluiten. Hierdoor zijn er echt veel toeristen gestrand. Drama!!! Hoop dat de problemen niet nog verder uit de hand lopen en er een burgeroorlog uitbreekt hierzo. Wil namelijk wel gewoon naar huis komen 2 februari.

Maar goed tot die tijd zal ik wel mijn onnozelige belevingen proberen te beschrijven.


  • 04 December 2008 - 12:27

    Mam:

    Hey lievie,
    zo te lezen weer leuke dingen gedaan...en je hebt je geen oor aan laten naaien door de taxidriver!! Very good. Hoe is het met je kamergenootje-beep beep?
    Hopelijk wordt het rustig in het Thaise, moet er niet aan denken dat ik je nog langer moet missen dan 2 febr.
    Dikke knuf XX

  • 05 December 2008 - 07:32

    Brigit:

    Hoi pop, ben trots op je,stomme taxidrivers. Heb je beep beep al de deur uitgezet? Hoop dat het rustig blijft daar,we kunnen je niet langer missen hoor! liefs en xxxxjes.

  • 06 December 2008 - 22:16

    Erwin:

    Hey Marja, zo te lezen vermaak jij jezelf best wel daar. Nog ongeveer 1½ maand en dan kom je al weer thuis. Nog bedankt voor je felicitatie SMS. Dat jij daar aan gedacht hebt dat vond ik heel leuk. Een dikke kus van Miriam en mij en tot gauw.

  • 23 December 2008 - 22:24

    Miriam:

    Hoi Marja,

    We wensen jou hele fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling!

    Liefs,
    Erwin en Miriam

  • 04 Januari 2009 - 19:10

    Erwin:

    Hey Marja,

    Bedankt voor je mailtje.
    Jij ook een heel gelukkig en goed 2009.

    We zien je gauw.

    Erwin en Miriam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Thailand

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2009

Vertrokken uit Phuket

04 December 2008

Beep beep brommmmmm,.

15 November 2008

Karma, Karma, Karma, Chameleon

26 Oktober 2008

Analyse

13 Oktober 2008

Luisteren, nadenken en veranderingen
Marja

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 19451

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 15 Maart 2015

Midden/Zuid Amerika

01 December 2013 - 01 Maart 2014

MIdden Amerika

04 December 2011 - 29 Februari 2012

Zuid-Amerika

08 April 2011 - 31 Oktober 2011

Vamos a la Samos

01 December 2010 - 01 Mei 2011

Boven op de bergen

24 Augustus 2008 - 02 Februari 2009

Thailand

Landen bezocht: