Het einde van een AMAZING reis :D - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marja - WaarBenJij.nu Het einde van een AMAZING reis :D - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marja - WaarBenJij.nu

Het einde van een AMAZING reis :D

Door: Marja Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

28 Februari 2014 | Verenigde Staten, New York

Voordat we vanavond in het vliegtuig stappen naar Nederland, hier nog een verhaaltje van ons New York avontuur.

Met een beetje moeite hebben we Midden Amerika doei moeten gezegd. Van witte stranden gingen we naar sneeuw, van +35 naar -5 graden celcius en van een korte broek met topje naar een lange broek, sokken, een vest, een jas, oorwarmers etc.! Dit om enigszins niet te onderkoelen en de 'Big Apple' New York te ontdekken ;)

Na 6 dagen en circa 60km wandelen hebben we heel wat gezien en gedaan in New York. Alles wat we zien op tv van de stad, land en bevolking is gewoon waar!
Overal kun je de vergrotende trap voorzetten vergeleken met Nederland. Er zijn hier heel veel hoge gebouwen,  heel veel McDonald's/Subway/Starbucks/hotdogs en pretsel tentjes, heel veel nationaliteiten, heel veel hilarische mensen en heel veel te zien.
Natuurlijk waren we de über-toerist en hebben we zowieso de Statue of liberty, Broadway, Times Square, Central Park, The Empire State Building, Brooklyn Bridge, het 9/11 monument, China town, Little Italy en Harlem bezocht.
Als Amerikanen hebben we in de New York metro en een yellow cab gezeten, een hot dog en pretsel gegeten, de porties van McDonald's getest (Amerikaanse Big Mac en grote cola zijn groter) ;) en anderhalf uur in de vrieskou gestaan om een discount ticket te bemachtigen.

Het klinkt zeker alsof deze keer alles perfect liep?!?!..... Nou na die anderhalve uur in de vrieskou en het gevoel dat je geen tenen meer hebt, bleken de tickets iets duurder dan verwacht. Helaas realiseerden we ons een beetje te laat dat de goedkoopste tickets het snelst over de toonbank gaan en zijn uitverkocht en dat de dure overblijven. We hadden dus te weinig geld bij ons, Oeps..... ;) We waren al verbaast dat alles zo vlekkeloos verliep ;)
Gisteren hebben we gewoon besloten om een van de theaters binnen te lopen en te vragen of ze nog goedkope plaatsen (voor broadway begrippen) hadden. Zo hebben we elkaar nog een verlaat verjaardagscadeau gegeven en zijn we naar de musical Lion King gegaan... op broadway voor de duidelijkheid!!!!!
We kunnen beide zeggen dat we een super geslaagd cadeau hebben gekregen ;)

Het avontuur dat op 1 dec. 2013 begon is nu bijna afgelopen :( Afgelopen 3 maanden zijn we 7 grenzen overgestoken en hebben we heel veel mooie, indrukwekkende, hilarische en voor ons onvergetelijke herinneringen opgedaan.

Een reis met veel wendingen en onverwachte situaties ;) !!!

• 28 Februari 2014 - 20:52

Sanne:

Super! Fijn dat je zo hebt genoten.. Ik heb met je mee genoten ;)