Mexicooo - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Marja - WaarBenJij.nu Mexicooo - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Marja - WaarBenJij.nu

Mexicooo

Door: Marja Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

06 December 2013 | Mexico, Oaxaca

Amigos y Amigas,

Maartje en ik hebben weer besloten om 3 maanden op reis te gaan!!! Inmiddels zijn we al een weekje aan het reizen, voor diegene die ons al miste.
Na ongeveer 13uur vliegen (excl. wachttijden), röntgenfoto's van heel de body, vingerafdrukken van alle vingers, het maken van vast een hele mooie foto, vragenvuur over wie je koffer heeft ingepakt....kwamen we om 23uur op bestemming Mexico City aan.
We zijn dus begonnen in Mexicooo het land van alle dromen, voor sommige :p De twee dagen dat we in Mexico waren hebben we besteed aan bijslapen en de route uitstippelen voor de eerste maand van onze reis.
Mexico is een giga stad met veel musea waarvan wij dachten er 1 te gaan bezoeken, zodat we wat meer over de mayacultuur te weten zouden komen. Dus als zelfstandige backpackers en eigenwijs als we zijn dachten we het museum via Google maps wel te vinden. Om het verhaal kort te houden, we hebben heel Mexico stad ondergronds vanuit de metro gezien. Wat bleek nou, Mexico stad heeft ook een straat met dezelfde naam als het museum... oepsss. Nou goed dus weer die warme metro in, waar bij elke halte iemand naar binnen stapt en rondscheeuwt dat ze iets verkopen.... Zoals pennen, kauwgom, muziek (die ze duidelijk laten horen).
Wat we wel van Mexico-Stad hebben gezien zijn veel Mexicanen die in 27graden celcius in jassen met (nep)bond rondlopen, heel veel politie, een grote kathedraal en het metrostation! Het museum dus niet ;)
Mexico-Stad is voor ons een stad om te beginnen aan de reis. Gisteren de stad adios gezegd en naar het plaatsje Oaxaca (wachakah) gegaan, waar we de eerste mayatempel hebben gezien en eem heelrijke gefrituurde sprinkhaan hebben gegeten.

Adios voor nu!!!