Vervolg Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marja - WaarBenJij.nu Vervolg Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marja - WaarBenJij.nu

Vervolg Bangkok

Door: M. Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

28 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Eergisteren (dinsdag) ben ik naar het station gegaan en wilde ik dus op de Skytrain stappen om zelf naar een aantal trekpleisters in Bangkok te gaan. Maar op het station stond een kraam die allemaal verschillende tours verkocht. En omdat ik zoals in mijn eerdere bericht schreef, geen kei ben in het lezen van stadskaarten, heb ik de mevrouw van de kraam aangesproken en gevraagd welke tours ze hebben. Ze vertelde mij dat er over een kwartier een tour vertrok en besloot ik mee te gaan. Er was een tourguide die ik ‘Panter’ mocht noemen (Jah?). Hij was echt heel aardig en heeft veel uitgelegd en tips gegeven waar we op moeten letten. Hij vertelde me dat Thailand het land is van de glimlach, maar er zijn twee versies van. De vriendelijke lach en de lach om gebruik te maken van een toerist. Er waren twee andere tourgenootjes (zie foto in longtail boot) ze kwamen beide uit Hongkong en spraken redelijk goed engels, dus kon ik met ze communiceren (gelukkig). Misschien zul je het niet geloven, maar die mevrouw achter is 45 jaar oud. Maar goed, eerst gingen we per longtail boot een tocht maken over de ‘Chao Phraya River’ en een aantal kanaaltjes binnen door waar je huisjes kon zien van Thaise mensen. Nou goed ik ken geen Nederlander die op die manier leeft (gelukkig denk ik). Na de tocht over de rivier en kanaaltjes maakten we een stop bij een tempel ‘Wat Arun’, na het bezichtigen zijn we doorgevaren naar een andere tempel en koninklijk paleis, de ‘Wat Phra Kaow’ of terwijl the ‘Grand Palace’. Ik zal de geschiedenis en betekenis van deze gebouwen weglaten, als je geïnteresseerd bent bestaat er wikipedia ;)
De tempels en andere gebouwen zijn echt heel volmaakt en perfect, als je daar zo loopt heb je soms het gevoel dat je in een pretpark loopt. Heel veel goud en glimmende dingentjes, hoe ze dat allemaal schoon en glimmend houden vraag ik me echt af. Op een gegeven moment had ik wel genoeg goud en boeddha’s gezien dus nam ik de public boot terug naar de Skytrain en de Skytrain naar het hotel.

Zoals je eerder kon lezen kwam ik dus dat kraampje tegen en omdat ik ook nog iets wilde bekijken buiten de stad heb ik ook voor een andere tour gekozen waar ik me gisteren mee bezig heb gehouden. De tour was echt mooi en om nooit te vergeten. Hetzelfde geldt voor de tourguide, daarmee bedoel ik dat zij niet makkelijk te vergeten is. Ze heeft me echt de oren van mijn hoofd af gel*lt. Ze sprak wel engels maar allemaal met een Thais accent en heel snel, waardoor het soms moeilijk te volgen was. Dus heb ik heel de dag lopen knikken met m’n hoofd, zodat het leek dat ik alles begreep van wat ze vertelde. Maar goed…..de tour: Ik werd om 6.30 opgehaald met een busje van het hotel (best vroeg) we begonnen met een deel uit de geschiedenis. Dit ging over de ‘The Bridge on the River Kwai’ ook wel de ‘The Death Railway’ genoemd. Kwai rijmt met square qua uitspraak, anders heeft het in het Thais een andere betekenis, namelijk Buffel. Je kunt gewoon over het spoor lopen, maar wel moet je opletten en goed luisteren of er een trein aankomt. Er rijden namelijk nog 2 treinen op dat spoor. Je moet over een beetje balans beschikken, op sommige stukken moet je over een paar smalle plankjes lopen, duss. Vanuit de River kwai gingen we met de trein om ergens in de bergen te eten. De volgende stop waren de olifanten. Ja wat moet ik hier van zeggen. Ik heb er een beetje een dubbel gevoel over. Ik vond het echt super leuk om op een olifant te mogen zitten, maar tijdens de rit kreeg ik echt medelijden. Maar het was een hele ervaring. De laatste stop was de tijger tempel. Dit was ook ervaring om nooit te vergeten. Je vind er van allerlei dieren; buffels, varkens, pauwen, geiten en natuurlijk tijgers. Naast deze dieren is er ook een tempel waar de monniken bidden enzo. Hier heb ik ook even een paar wierook stokjes bij boeddha aangestoken voor jullie allemaal :) (mensen die ik ken en mij kennen). Ik heb echt heel veel gezien gisteren, te veel om allemaal te vertellen.

Zo direct chech ik uit en pak ik de taxi naar het vliegveld om uit Bangkok te vertrekken en naar mijn onderkomen voor de komende 5 maanden te gaan. Ben beniuwd wat me te wachten staat. Alleen nog maat 1 klein probleempje, ik heb nog steeds geen accommodatie (haha) Ik heb wel kunnen regelen dat het hotel iets heeft geregeld voor de eerste twee nachten, zodat ik twee dagen heb om iets betaalbaars te vinden.

Tot zover mijn verhaal :)

  • 28 Augustus 2008 - 06:00

    Maud:

    ik ben heeeeeel erg jaloers!!!! dit soort dingen hebben we hier helemaal niet, midden in de grote stad!!!!
    geniet van ieder moment!
    (K

  • 28 Augustus 2008 - 06:29

    Mam:

    Lieverd, met kippevel heb ik gelezen wat je allemaal gezien hebt en de indruk die het op je maakt. Je straalt! Ik ben zooo trots op je. Suc6 met het vinden van accomodatie, dat gaat je zeker ook lukken.
    Dikke knuffel, Liefs mam.

  • 28 Augustus 2008 - 16:49

    Marielle:

    heeey marja!

    superleuke foto's en een heel leuk bericht! Gelukkig heb je het zo naar je zin en heb je hele mooie tours gemaakt! Ben trots op je hoor!

    liefs, mariel

  • 31 Augustus 2008 - 18:23

    Laura En Anique:

    haha Marja, we hebben je net een mailtje gestuurd.. En toen kwamen we deze site tegen! Woehoe.. Klinkt echt super lief. En wil je zo'n babytijgertje voor me mee naar Maastricht nemen als je terugkomt;)?

    Heeeel veel succes de komende dagen!

    Kus, Anique en Laura vanuit Madrid

  • 31 Augustus 2008 - 18:24

    (domme) Anique:

    Ik bedoelde: klinkt echt super leuk.. haha maar dan ook echt SUPER leuk!

  • 02 September 2008 - 12:20

    Karien:

    hellow tiger!!!

    Gelukkig heb je het overleeft zo helemaal alleen naar Azie. Ik had natuurlijk ook niet anders verwacht. Natuurlijk ging je gelijk bij aankomst met alle knappe Thaise mannetjes flirten, die zullen wel al bijna plannen maken om samen met jou in een appartamentje in Phuket te gaan wonen. Succes met je zoektocht naar een mooi appartamentje en heel veel succes en plezier met werken!!

    Liefs Karien

  • 05 September 2008 - 13:08

    Elke:

    Hey Marja!

    Alles goed?
    Je zit nu wel erg ver weg! Vette foto's! Heb je het een beetje naar je zin daar? Ik hoop van wel maar dat zal vast wel lukken. Tot snel, heel veel groetjes XxX

  • 25 September 2008 - 10:58

    Nicole:

    Heee Marja!
    Jeetje zeg, dat klinkt echt goed daar in Thailand! Heb je het nog steeds naar je zin en heb je intussen al huisvesting gevonden? Hoop het voor je! Hoe gaat het met je stage?
    Geniet ervan!
    Kus Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2009

Vertrokken uit Phuket

04 December 2008

Beep beep brommmmmm,.

15 November 2008

Karma, Karma, Karma, Chameleon

26 Oktober 2008

Analyse

13 Oktober 2008

Luisteren, nadenken en veranderingen
Marja

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 19447

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 15 Maart 2015

Midden/Zuid Amerika

01 December 2013 - 01 Maart 2014

MIdden Amerika

04 December 2011 - 29 Februari 2012

Zuid-Amerika

08 April 2011 - 31 Oktober 2011

Vamos a la Samos

01 December 2010 - 01 Mei 2011

Boven op de bergen

24 Augustus 2008 - 02 Februari 2009

Thailand

Landen bezocht: