Eerste bericht van uit Phuket - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marja - WaarBenJij.nu Eerste bericht van uit Phuket - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marja - WaarBenJij.nu

Eerste bericht van uit Phuket

Door: M. Faitas

Blijf op de hoogte en volg Marja

07 September 2008 | Thailand, Bangkok

Nou hier is mijn eerste verhaaltje uit Phuket… Laat ik beginnen met mijn aankomst bij het hotel.

Aangekomen in phuket. Do. 28-08-2008
De vlucht ging prima, geen problemen of vertragingen. Maar na de vlucht kwam ik in een rare sitatie terecht. Ik werd opgehaald door een chaufeur van het hotel, wel heb ik naar hem moeten zoeken. Toen werd ik naar het staffhouse gebracht waar een thais vrouwtje op mij stond te wachten die geen woord engels verstond. Zij gaf mij de sleutel van de kamer en vertrok weer. Jah daar zat ik toen op mij bedje. En nu, dacht ik? Ik ben na een tijdje maar op weg gegaan om het hotel te vinden en mezelf maar voor te stellen bij de receptie. Zo geschreven zo gedaan. Uiteindelijk heb ik een HR medewerker ontmoet en heeft me ook even voorgeteld aan de F&B manager en F&B directeur. Daarna heb ik even op mevrouw bee (= HR medewerker) gewacht en zijn we met een vriendin van haar gaan eten bij een echt thais restaurant. We hebben op de grond gezeten aan zo’n laag tafeltje op een kussentje, best leuk. Ik heb me laten verrassen met het eten, nou zo iets pittigs heb ik nog nooit gegeten. Ik kreeg tranen in mijn ogen en mijn neus begon te lopen.

Maandag begon mijn eerste stage dag, de dag bestond uit het bekijken van de vijf hotels van het resort. De tweede dag een medial check-up. Tussen door stond ik in de keuken, af te wassen. Is nou niet het uitdagenste werk moet ik eerlijk zeggen, maar er zorgt er wel voor dat ik een van mijn leerdoelen aan bod komen. Namelijk het mee maken om te werken met mensen uit een andere cultuur en hoe met ze communiceren. Nou geloof me, de Thaise mensen in de keuken spreken geen engels. Wel kunnen ze allemaal vragen: What is your name, Where are you from, OW very good Amsterdam em Ruud van Nistelrooi. Voor de rest praten ze wel met ze allen; niet tegen mij maar over mij. Dit is soms niet zo heel prettig, maar goed. Ik moet nog een weekje in de stewarding staan en een paar opdrachten uitvoeren (HACCP gedoe)en dan ben ik hier mee klaar. Is zal er niet om treuren hoor ;)
Verder ben ik in midden van de week er achter gekomen dat ik niet de enige stagiaire ben hier. Er is nog een gezellige Nederlandse stagiaire. Daar ben ik heel blij mee moet ik zeggen.

Ik ben nog steeds bezig met het zoeken naar een kamer. Thaise mensen willen mij daar echt mee helpen en hebben me meegenomen om een paar kamers te bekijken. Maar ja die zijn niet gemeubileerd en ben niet van plan om een hernia of zo iets dergelijks te krijgen van 5 maanden op tegels slapen. Dat gaat me iets te ver. Dus ik blijf lekker slapen waar ik slaap, tot dat ik iets vind.

Ik ga me vandaag weer even mentaal voorbereiden op tweede en laatste week stewarding.

Wordt vervolgd………….

  • 07 September 2008 - 07:59

    Maud:

    heey marja!
    vijf hotels! dat zal wel even duren voordat je daar de weg helemaal hebt gevonden zeg! en arme jij, dacht eindelijk van die stewardingdiensten af te zijn, kun je weer helemaal overnieuw beginnen!!!
    nog even bikkelen he!
    x

  • 07 September 2008 - 11:44

    Henriette :

    Leuk om je op Phuket even ontmoet te hebben. Succes met het vinden van woonruimte en met je werk.
    Veel plezier (ook samen met Sas), geniet!

    Henriette en Cees (ouders van Saskia)

  • 07 September 2008 - 11:50

    Anouk & Juliëtte:

    Heey Marja!

    Leuk om je verhalen te lezen! Echt gaaf wat je allemaal in je eentje doet! Heel veel plezier en succes komende maanden en echt super relax dat er nog een Nederlandse stagiaire is!

    Veel liefs vanuit KL!

  • 07 September 2008 - 13:26

    Nicole:

    Hee Marja!
    Ik sluit me bij Maud aan, lijkt me niet zo makkelijk om meteen alles te vinden haha! Stewarding is idd niet het allerleukste, maar je werkt ergens naar toe he! Hopelijk vind je snel een appartementje, en super fijn voor je dat er nog een Nederlandse stagiaire zit! Succes deze week met afwassen en met het zoeken naar een kamer. Kus Nicole

  • 07 September 2008 - 14:15

    Elke:

    Hey Marja,

    Wat leuk dat er ook nog een andere nederlandse stagaire is. Alweer stewardingdiensten, waren we eindelijk blij dat we er vanaf waren ;). Maarja een weekje moet wel door te komen zijn toch?
    Heel veel groetjes en succes
    XXX

  • 07 September 2008 - 20:53

    Mam:

    Lieve schat, dat afwassen, is het begin, nu wordt het steeds leuker. Hopelijk heb je inmiddels woonruimte gevonden, anders idd blijven zitten waar je zit. Bibi komt 13 sept. voor 2 weken. Verder alles goed hier. Mis je, tot bels deze week. Dikke knuffel van mij. XXX

  • 22 September 2008 - 19:30

    Karien:

    Marja!!!
    Ik ben echt zo benieuwd hoe het met jou gaat daar. Je moet maar snel weer eens een berichtje schrijven want je schrijft echt superleuk. Van mevrouw Gras kreeg ik zelfs al een mailtje dat jouw site een echte aanrader was. Natuurlijk wist ik dat allang ;) Maar dan moet je natuurlijk wel wat schrijven.....
    Heel veel plezier nog.

    liefs Karien

  • 27 September 2008 - 22:57

    Mark En Steef:

    Hey Meis,

    We hebben je kaartje gekregen! Heel toepasselijk ;) kei leuk dat je er aan hebt gedacht een kaartje te sturen. Ik hoop dat alles goed met je gaat en dat je snel een leuk optrekje vind wat ook nog een beetje betaalbaar is.

    Hier gaat alles goed. Wij hebben afgelopen donderdag een pup uitgezocht. Een black and tan jack russel en hij heet Knoest.
    Als je terug bent is ie al een heeeeel stuk groter dus als je een fototje wilt zien kun je even kijken op hyves.nl/raaven. ik denk niet dat ik in dit bericht een foto kan plaatsen.

    In ieder geval!
    Heel veel succes, plezier, fun, inspiratie, leerstof en de hele zooi toegewenst,

    Kom heel thuis!!!!

    Xxxx Mark en Steef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2009

Vertrokken uit Phuket

04 December 2008

Beep beep brommmmmm,.

15 November 2008

Karma, Karma, Karma, Chameleon

26 Oktober 2008

Analyse

13 Oktober 2008

Luisteren, nadenken en veranderingen
Marja

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 19427

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 15 Maart 2015

Midden/Zuid Amerika

01 December 2013 - 01 Maart 2014

MIdden Amerika

04 December 2011 - 29 Februari 2012

Zuid-Amerika

08 April 2011 - 31 Oktober 2011

Vamos a la Samos

01 December 2010 - 01 Mei 2011

Boven op de bergen

24 Augustus 2008 - 02 Februari 2009

Thailand

Landen bezocht: